اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گنجینه شهدای آستان هلال‌بن‌علی(ع) مطرح کرد؛

دبیرستان عبداللهی، الگوی نمونه ایثارگری بین مدارس کشور

خبرگزاری فارس: مسؤول گنجینه انقلاب اسلامی، شهدا و دفاع مقدس آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، دبیرستان شهیدان عبداللهی آران و بیدگل را الگوی نمونه ایثارگری در مدارس کشور عنوان کرد.

دبیرستان عبداللهی، الگوی نمونه ایثارگری بین مدارس کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین فرمانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران، تعداد شهدای دانش‌آموز آران و بیدگل را 146نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در طول دوران دفاع مقدس جمع زیادی از دانش‌آموزان دبیرستان شهیدان عبداللهی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و از این تعداد 110 تن از دانش‌آموزان این دبیرستان به شهادت رسیدند که این تعداد شهید در یک مدرسه نمونه نادر است. 
مسئول گنجینه انقلاب اسلامی، شهدا و دفاع مقدس آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) افزود: این مدرسه در رژیم پهلوی با نام کاشانچی شناخته می‌شد، اما در پی شهادت برادران شهید عبداللهی در 17 شهریور 1357 در آران و بیدگل، با اصرار و تحصن دانش‌آموزان این مدرسه، نام آن از عنوان دبیرستان کاشانچی به دبیرستان شهیدان عبداللهی تغییر یافت. 
فرمانیان خاطرنشان کرد: اسناد فعالیت‌های انقلابی دانش‌آموزان شهید عبداللهی به همراه وصیت‌نامه‌ها، خاطرات و دست‌نوشته‌های شهیدان این مدرسه در گنجینه انقلاب اسلامی، شهدا و دفاع مقدس آستان هلال بن علی(ع) نگهداری می‌شود. 
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، گنجینه انقلاب اسلامی، شهدا و دفاع مقدس آران و بیدگل در مهرماه سال 1383به همت هیئت رزمندگان ثارالله آران و بیدگل و هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در ضلع شرقی آستان مقدس راه‌اندازی شد.  
این گنجینه با نگهداری بیش از چهار هزار قطعه اثر شامل اسناد مبارزات مردمی شهرستان آران ‌و بیدگل در دوران انقلاب، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، دست‌نوشته، تصاویر، صوت و فیلم و آثار و وسایل شخصی شهدای دفاع مقدس شهرستان آران ‌و بیدگل و 15 شهر و روستای تابعه این شهرستان، به عنوان یکی از با ارزش‌ترین گنجینه‌های دفاع مقدس کشور معرفی شده است.  
شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل با تقدیم 840 شهید، دو هزار جانباز و 83 آزاده به میهن اسلامی و اعزام شش هزار و 700 رزمنده به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، رتبه اول ایثارگری در سطح کشور را داراست.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول