اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبپخش:

حاشیه مدارس آبپخش ایمن می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار آبپخش گفت: در سال تحصیلی جدید ایمن‌سازی حاشیه مدارس یکی از اولویت‌های کاری این شهرداری است.

حاشیه مدارس آبپخش ایمن می‌شود

سید محمود موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند و باید از تمام توان و امکانات برای خدمت به آینده‌سازان میهن اسلامی بهره‌برد.
وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های کاری مهم شهرداری آبپخش است و خدمات‌رسانی به مدارس یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی است.
موسوی عنوان داشت: دانش‌آموزان برخی مدارس که در حاشیه راه‌ها و جاده‌های اصلی شهر قرار دارند در عبور و مرور به نسبت سایر افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند که باید به این مهم توجهی ویژه داشت.
این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان به دلیل سن کم و نداشتن آشنایی کافی، قشر آسیب‌پذیر جامعه در عبور و مرور در جاده‌ها هستند و در این راستا به نظر می‌رسد مسئولان در کنار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید به روش‌های گوناگون ایشان را با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی در هنگام عبور از جاده‌ها و مسیرهای گوناگون‌ آشنا کنند.
شهردار آبپخش بیان داشت: این نهاد در سال تحصیلی جاری تلاش خود را برای افزایش راندمان ایمنی در محیط‌های اطراف مدارس بکار گرفته و کارشناسان شهرداری محیط اطراف مدارس را برای افزایش شاخص‌های ایمنی بررسی کرده‌اند.
موسوی با اشاره به نصب سرعت‌گیر در مجاورت مدارس ابراز داشت: شهرداری آبپخش برای حراست از جان دانش‌آموزان در مجاورت مدارسی که در مسیرهای اصلی قرار دارند اقدام به نصب موانع و سرعت‌گیر کرده و این امر با خواست اداره آموزش و پرورش صورت گرفته است.
شهردار آبپخش بیان داشت: در سال‌های اخیر در مدارسی که در ورودی شهر قرار داشته‌اند شاهد حوادث و تصادفاتی بوده‌ایم که نصب این موانع می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش حوادث به دنبال داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل فاصله مدارس با محلات مختلف شهر دانش‌آموزان پسر در مقاطع متوسطه و راهنمایی برای ایاب و ذهاب از موتور سیکلت استفاده می‌کنند و این امر می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد که با انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌توان این خطرات را به مراتب کاهش داد.
این مسئول با اشاره به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی تصریح کرد: متاسفانه اکثریت راکبین موتورسیکلت در آبپخش هنگام رانندگی فاقد کلاه ایمنی هستند که این امر می‌تواند خطرات فراوانی برای ایشان به دنبال داشته‌باشد.
شهردار آبپخش گفت: از مسئولان آموزش و پرورش و مدارس سطح شهر می‌خواهیم تا در برنامه‌های مختلف دانش‌آموزان را با ضرورت استفاده از کلاه ایمنی آشنا سازند.
انتهایی پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول