اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

سفارت آمریکا در هیچ کجای دنیا آرامش ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس در هیچ کجای دنیا راحت نیستند و افتخار شکستن عزت و اقتدار دروغین استکبار و کفر جهانی متعلق به ملت ایران است.

سفارت آمریکا در هیچ کجای دنیا آرامش ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجد‌النبی برگزار شد، بیان کرد: برای فراگیری ظرافت‌ها و تقوای الهی و برای دیدن آثار و برکات این موهبت آسمانی، این زیبایی‌ها را در کلام امام باقر (ع) جستجو می‌کنیم.
وی ادامه داد: امام باقر (ع) فرمودند خداوند به مومن سه خصلت داده است، نخست اینکه در دنیا و آخرت عزیز، سرافراز و سربلند است، اگر بخواهیم ما در دنیا بعد از ائمه و انبیا از یک انسان بزرگ، عزتمند، مقتدر و عزیز و محبوب صحبت کنیم اولین نفر امام خمینی (ره) است، امام خمینی (ره) عزت داشت زیرا همه چیز را فدای خداوند متعال کرد و این عزت نیز پاداش فدایی شدن در ساحت قرب الهی است.
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: دومین خصلت که خداوند به مومنان عنایت می‌کند، پیروزی و به مقصد رسیدن در همه امور دنیوی و اخروی است؛ امام فرمود یک مقصد دارد و آن هم شکستن ابرقدرت‌ها است که اکنون نیز ما صدای شکسته شدن استخوان‌های ابرقدرت را می‌شنویم و امام در آخرت نیز پیروز و عزتمند است چراکه با دلی آرام و قلبی مطمئن دنیا را پشت سر گذاشت.
وی افزود: این بیداری اسلامی و شکست و اضمحلال استکبار شرقی و غربی نتیجه همت عارفانه و الهی امام بوده است، سومین خصلت مومن این است که هیبتی از او در دل ستمگران قرار داده می‌شود به طوری که دشمنان با شنیدن نام او احساس حقارت می‌کنند.
عابدینی یادآور شد: من خود از سران آمریکا مکرر شنیده‌ام که می‌گویند خمینی ما را تحقیر کرد؛ این همان هیبت و عظمتی است که خداوند متعال در دل دشمنان این مرد الهی قرار داده است، البته همانطور که خداوند متعال وحشت بر دل دشمن می‌اندازد محبت نیز در دل دوستان ایجاد می‌کند.
وی تصریح کرد: اگر بیداری اسلامی امروز را ریشه‌یابی کنیم، می‌بینیم بیداری اسلامی مرهون امام، انقلاب و آنهایی است که توانستند آثار انقلاب را به ثبت برسانند.
امام جمعه موقت قزوین اعلام کرد: کسانی هستند متعلق به انقلاب و نهضت نیستند ولی ممکن است شرایط به گونه‌ای شود که بعضی‌ها آنها را انقلابی بدانند و دنبال آنها راه بیفتند، طبق سخن امام باقر (ع) در آخرالزمان کسانی هستند که ریاکاران در میان آنها مورد تبعیت قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: برای نمونه در زمان انقلاب، امام خوف و خطر را به جان خرید ولی کسی هیچ کاری نکرد و فقط ظاهری متدینانه درست کرده تا مردم رهبرشان که سینه سپر کرده در برابر دشمنان اسلام نبینند ولی او را ببینند؛ اینها یا خود را انقلابی نشان داده و انقلابی نیستند و یا اگر یک روز آمدند در انقلاب، بعد پشیمان شدند و یا کسانی هستند که از شیوه‌های عرفان‌های کاذب و معنویت‌های غیرواقعی سوءاستفاده می‌کنند.
عابدینی گفت: اینها ممکن است اهل معنویات و قرائت قران باشند، اما این کار سطحی است و خرد و عقل و اندیشه را کم استفاده می‌کنند و هیچگاه خود را برای امر به معروف و نهی از منکر به زحمت نمی‌اندازند در حالی که شاخص‌ترین ویژگی امام، امر به معروف و نهی از منکر بود و برای همین موضوع نیز فریاد بر سر مستکبران می‌زد و رهبری نیز امروز همین کار را ادامه می‌دهند ولی گروه ریاکار جایی امر به معروف می‌کند که احساس ضرر نکنند.
وی توضیح داد: بر اساس فرموده امام محمد باقر (ع) وقتی انسان به 40 سالگی رسید یک منادی از آسمان فریاد می‌زند موقع رفتن نزدیک است زاد و توشه را بردار و بهترین توشه تقوای الهی است؛ تقوا کلمه نیست، بلکه فرهنگ است، مجموعه‌ای روشنگر و تأثیرگذار بر عقل و اراده انسان است و اراده قوی از آثار تقواست.
امام جمعه موقت قزوین با تبریک فرا رسیدن عید قربان افزود: همانطور که خداوند فرمود در حج تقوا برگیرید، همانطور نیز فرموده‌اند گوشت قربانی و خون قربانی به کار خدا نمی‌آید بلکه این یک عبادت است برای اینکه به تقوای الهی برسید، تقوا فقط با مطالعه میسر نمی‌شود بلکه باید بفهمیم زیرا تقوا دانستی نیست بلکه یافتنی است. 
وی با اشاره به سالروز 13 آبان ماه اظهار کرد: در این روز لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد، در آن دوران آمریکایی‌ها کل ایران را ملک خود می‌دانست و ملت ایران را با چشم حقارت می‌نگریستند، در چنین زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان ابهت آمریکایی‌ها را شکستند؛ سفارت آمریکا یک لانه جاسوسی به معنای واقعی کلمه بود زیرا هم شوروی را از آنجا زیر نظر داشتند و هم مسائل داخلی ایران را رصد می‌کردند ولی عده‌ای از جوانان متدین به نمایندگی از ملت ایران، این خانه فساد و جاسوسی را برهم کوبیدند.
عابدینی خاطرنشان کرد: چقدر با شکوه بود زمانی که لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد، آمریکایی‌ها با ذلت و خواری تسلیم اراده جوانان ما شدند، آمریکایی که کسی جرأت نمی‌کرد اینگونه با او معامله کند؛ البته اکنون هر کشوری راحت مرگ بر امریکا می‌گوید و علت این است که شما پیشکسوت شکستن این هیبت شیطانی آمریکا بودید.
وی با اشاره به حمله جوانان مصری به سفارت آمریکا و انگلیس یادآور شد: کاری کردیم که امروز دیگر سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس در هیچ کجای دنیا راحت نیستند و افتخار شکستن این عزت و اقتدار دروغین استکبار و کفر جهانی متعلق به ملت ایران است؛ وقتی در ایران چنین اتفاقی افتاد ملت ما به عنوان پیشگام، سخنگو با جرأت و جسارت در میان کشورهای اسلامی شناخته شد و همین موضوع همه کشورها را تشویق کرد که مقابل استکبار بایستند.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به قیام وال‌استریت اظهار کرد: استکبار ستیزی به اصطلاح ادبیات سیاسی به صورت یک درصد و 99 درصد مطرح شده و ملت ایران در تمام دنیا در میان 99 درصد جلو افتادند و در مقابل یک درصد دنیا یعنی فرعون‌ها، نمرودها و زیاده‌خواهان، چپاول‌گران و کسانی که دست‌شان تا مرفق به خون مظلومان آلوده است، ایستادند؛ 99 درصد یعنی محرومان، مستضعفان و کسانی که در طول تاریخ مورد ظلم قرار گرفتند و در جریان وال‌استریت این افراد با وجود سرما قیام کردند و سرما نمی‌شناسند زیرا بدتر از این سرما ظلمی است که به آنها تحمیل می‌شود و صبر آنها را لبریز کرده است.
وی افزود: این 99 درصد وقتی تاریخ را مطالعه کرده و تسخیر لانه جاسوسی را متوجه ‌شوند احساس می‌کنند کسانی ده‌ها سال پیش جلوتر از آنها همین حرف‌ها را زدند و مقابل این یک درصد ایستادند.
عابدینی یادآور شد: ما با شعار مرگ بر آمریکا به همان یک درصد مرگ می‌گوییم که اکنون 99 درصد مردم آمریکا خشم خود را متوجه آنها کردند، ما حامی ملت آمریکا علیه یک درصد ظالم و چپاولگر هستیم وقتی این فرهنگ و حمایت از مستضعفان از پایگاه دین شروع می‌شود و به نام ملت ایران از ده‌ها سال پیش رقم خورده باعث می‌شود ملت‌های جهان ببینند که السابقون السابقون چه کسانی هستند و آن زمان این ملت را الگوی خود قرار می‌دهند.
وی تأکید کرد: ما باید در رفتار اجتماعی و آداب زندگی جمعی به گونه‌ای باشیم که آنها بتوانند ما را الگوی خود قرار دهند.
امام جمعه موقت قزوین در پایان با اشاره به نزدیک بودن ایام ماه محرم گفت: باید در این ماه عزاداری امام حسین (ع) جدی گرفته شود چراکه ریشه و منبع انقلاب اسلامی همان حماسه حسینی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول