اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

شعار مرگ بر آمریکا جهانی شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: شعار مرگ بر آمریکای نظام جمهوری اسلامی پس از 32 سال از انقلاب اسلامی اکنون شعار همه مردم جهان شده است.

شعار مرگ بر آمریکا جهانی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام منصور فرجی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار داشت: 13 آبان تاریخ پر فراز و نشیب در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که یادآور وقایع زیادی در کشور است.
وی با بیان اینکه 13 آبان از روزی که امام خمینی (ره) در مقابل قانون کاپیتولاسیون ایستاد، افزود: این نخستین اقدام امام برای ادامه مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که در ادامه آن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
امام جمعه موقت زنجان یادآور شد: امام خمینی (ره) به عنوان عالم دینی در برابر تهاجم دشمنان اسلام ایستاد و موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی با اشاره به اینکه تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی به عنوان مرجعیت شیعه افزود: امام خمینی (ره) به عنوان رهبری دینی در مقابل همه توطئه‌های دشمنان ایستاد.
حجت‌الاسلام فرجی تاکید کرد: تحریم میرزای شیرازی اقتصادی و ایستادگی امام در مقابل کلاپیتولاسیون، مقابله با استثمار بود.
وی دوری مکان میرزای شیرازی را از دیگر دلایل موفقیت وی برشمرد و افزود: امام در مرکز ایران و در شهر قم در راستای مبارزه با استعمار گام برمی‌داشت.
امام جمعه موقت زنجان تصریح کرد:13 آبان با شهادت عده کثیری از دانش‌آموزان نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی تنها به قشر خاصی تعلق نداشته و همه مردم در این پیروزی سهیم هستند همانطور که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان خط امام نیز نشان دیگری از حمایت همه جانبه مردم از انقلاب دارد.
وی ادامه داد: انقلاب نخست مقدمه تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم ایران بود که امام خمینی (ره) با درک عظمت این حرکت از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.
حجت‌الاسلام فرجی یادآور شد: همه کشورها برای اعتراض به نحوه برنامه‌های هر کشور در جهان در مقابل سفارت آن کشور اعتراض می‌کنند، چرا که سفارت هر کشور به منزله همه آن کشور است و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام نیز به معنی حذف کامل آمریکا از کشور بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکای نظام جمهوری اسلامی پس از 32 سال از انقلاب اسلامی اکنون شعار جهان شده است.
امام جمعه موقت زنجان شعار مرگ بر آمریکا را دلیل محکمی برای وجود 600 پایگاه نظامی آمریکا در کشورهای جهان عنوان کرد و افزود: این شعار به دلیل تصرف و تسخیر کشورهایی همچون عراق، افغانستان سرداده می‌شود.
وی شعار مرگ بر آمریکا را به دلیل کشته شدن میلیون‌ها انسان در جهان از طرف استکبار دانست وگفت: این شعار برای اعمال تحریم‌های اقتصادی و بلوکه کردن ثروت کشورها به آمریکا، به این کشور نسبت داده می‌شود.
حجت‌الاسلام فرجی یادآور شد: امروز آگاهی مردم کشورهای جهان و بهار عربی به کشورهای غربی رسوخ یافته و در این کشورها دنبال می‌شود.
وی گفت: اگر امروز دفاع مقدس به زمین هجمه فرهنگی وارد شده است به این دلیل است که فرهنگ غرب در راستای مبارزه با فرهنگ اسلامی می‌طلبد با دفاع مقدس در این زمینه وارد شد.
امام جمعه موقت تصریح کرد: اگر در مسیر غرب قرار گرفته و برنامه‌های آنان در جامعه پیاده شود به خون شهدا خیانت کرده‌ایم.
وی ادامه داد: امروز همه اقشار جامعه در عرصه دفاع مقدس دیگری از نوع جهاد اکبر بوده و در برابر همه تهدیدات دشمنان ایستاده و با آن مقابله می‌کنند.
حجت‌الاسلام فرجی خاطرنشان کرد: در عرصه جهان امروز کسی پیروز است، که با تفکر و اندیشه امام آشنا بوده و ادامه دهنده راه شهدا به رهبری مقام معظم رهبری باشد.
وی تصریح کرد: دشمنان تنها راه مبارزه با نظام اسلامی را گرفتن قرآن از زندگی مردم می‌دانند و برای از بین بردن این کتاب آسمانی همه توطئه‌ها را به کار می‌گیرند.
امام جمعه موقت زنجان یادآور شد: دشمنان اسلامی می‌دانند که در صورتی که جهان اسلامی به دست رهبری واحد اداره شود، قدرت مسلمانان فوق تصور شده و هیچ کس نمی‌تواند در مقابل این قدرت بایستد پس  در راستای فروپاشی نظام اسلامی توطئه سازی می‌کنند‌.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با وجود همه قشرهای جامعه و در صحنه بودن آنها به پیروزی رسیده است، افزود: همه اقشار جامعه در زمان انقلاب و پس از آن در دوران دفاع مقدس در صحنه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشته و برنامه‌ریزی‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.
حجت‌الاسلام فرجی تصریح کرد: مردم در دوران دفاع مقدس جوانان خود را در خط مقدم جبهه به مقابله با دشمنان فرستاده و خود نیز در پشت جبهه‌های حق علیه باطل رزمندگان اسلام را یاری می‌کردند.
وی ادامه داد: فریاد مقام معظم رهبری برای مقابله با هجمه‌های دشمنان در جنگ نرم باید به صورت جدی توجه شده و اهداف و نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول