اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

آمریکا از وال‌استریت و بیداری اسلامی به چالش افتاده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: امروز شکل‌گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و فریاد عدالت‌خواهی در قیام وال‌استریت، آمریکا و همپیمانانش را به چالش کشانده است.

آمریکا از وال‌استریت و بیداری اسلامی به چالش افتاده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بافق با تحلیل اتفاقات رخ داده در 13 آبان اظهار داشت: قیام‌های عدالت‌خواهی و بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه رخ داده باعث به هم خوردن معادلات استکباری کشورهای غربی و آمریکا شده است.
وی با اشاره به حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان امسال افزود: این روز متعلق به قشر فرهیخته دانش‌آموز است و امروز آنان با حضور باشکوه خود حمایت و پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب اعلام کردند.
امام جمعه بافق با اشاره به خیزش‌های ملت‌های مسلمان در کشورهای منطقه و خیزش مردم علیه نظام‌های لیبرالی و سرمایه‌داری، خاطرنشان کرد: این وقایع بر اهمیت و حساسیت حضور مردم و دانش‌آموزان و دانشجویان در راهپیمایی 13 آبان افزود.
سلیمانی با بیان اینکه 13 آبان روز مقاومت و پایداری است ابراز داشت: در سال 1343 رژیم طاغوتی پهلوی کوشید با تصویب قانون کاپیتولاسیون، سرسپردگی روزافزون خویش را به اربابانش نشان دهد، اما وقتی با افشاگری روشنگرانه امام خمینی (ره) مواجه شد و از همراهی ملت بیدار ایران با رهبر الهی خویش به هراس افتاد، در روز سیزدهم آبان‌ماه سال 1343 دست به تبعید حضرت امام خمینی(ره) زد.
خطیب جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی و سیاسی کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: جنایت‌های آمریکا در طول تاریخ به کشورهای اسلامی به ویژه کشور ما ایران سبب شده تا همیشه شعار مرگ بر آمریکا در اذهان مسلمانان جهان جاوید بماند.
سلیمانی در ادامه با اشاره به اصل 110 قانون اساسی در تبیین جایگاه ولایت‌فقیه عنوان کرد: حمایت از ولایت‌فقیه جزو مبانی اعتقادی ماست و بر همین اساس و اعتقاد است که ما مقام معظم رهبری را جانشین حضرت مهدی (عج) می‌دانیم.
وی با اشاره به وظایف و اختیارات رهبری عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر رهنمودهای روشن مقام معظم رهبری و اتحاد و پشتکار قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه را می‌پیماید و هرگز دست از حمایت ولی‌فقیه بر نخواهد داشت.
امام جمعه بافق همچنین با گرامیداشت روز عرفه افزود: دعای عرفه در صحرای عرفات در نهم ذی‌الحجه برای زائران خانه خدا که در حال انجام مناسک حج هستند واجب و مراسمی معنوی و ملکوتی است که حاجیان از آن بهره معنوی می‌برند.
این مسئول با بیان اینکه دعای عرفه، یادگار سید الشهداست همه آحاد مردم را به بهره‌گیری از معنویت این دعا و نیاش در این روز دعوت کرد.
سلیمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) با اشاره به درجات علم و دانش این امام همام و شاگردانی که در مکتب امام محمد باقر (ع) پرورش یافتند، مردم را به فراگیری و عمل به سیره ائمه معصومین (ع) و مطالعه درباره زندگی این امام فراخواند.
گرامیداشت روز فرهنگ عمومی، تحلیل سه رخداد 13 آبان و شکست آمریکا در این روز، تحلیل دیدار رهبر قبیله کردستان عراق با مقام معظم رهبری، بررسی روند سرشماری در بافق و همکاری مردم در این زمینه و تشکر از حضور باشکوه دانش‌آموزان، دانشجویان و آحاد مردم در راهپیمایی روز 13 آبان از مهم‌ترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته به آنها اشاره کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول