اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند:

ملت ایران نشان داد آمریکا شکستنی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به وقایع 13 آبان ماه در ایران گفت: ملت ایران نشان داد که هیمنه آمریکا شکستنی است.

ملت ایران نشان داد آمریکا شکستنی است
حسین فرزانه پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به وقایع 13 آبان سال 57 اظهار داشت: در ظهر 13 آبان این سال صدای غرش تیر و شلیک گاز اشک‌آور اطراف دانشگاه تهران را فرا گرفت و 65 دانش‌آموز را به خاک و خون کشید و شهر تهران را در غم و ماتم فرو برد.
وی افزود: 13 آبان 57 به عنوان روز خونین تاریخ انقلاب ایران بر صفحه این کشور ثبت شد و هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران محو نمی‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در 13 آبان 58 نیز اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) به پذیرش شاه در آمریکا اعتراض کردند و سفارت این کشور را تسخیر کردند.
فرزانه‌پور ادامه داد: به علت اهمیت این حادثه این واقعه را امام خمینی (ره) انقلاب دوم ایران نام گذاشتند.
وی افزود: همچنین مقام معظم رهبری نیز از این واقعه به عنوان انقلابی بزرگتر از انقلاب اول ملت ایران نام بردند که این نشانه اهمیت این روز و این حادثه است.
استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرجند ادامه داد: پس از این واقعه اتفاق دیگری که در ایران افتاد استقبال و حمایت توده‌های مردمی از اقدام دانشجویان بود که با وسعت و گستردگی زیادی در سطح کشور انجام شد.
فرزانه‌پور افزود: در رویدادهای مذکور شاهد دخالت استکبار و ایادی آمریکا در اوضاع کشور بودیم و در این دو حادثه به نوعی ملت ایران جواب "نه" را به آمریکا دادند و به همین سبب این روز به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: امروز نیز که در سالگرد این وقایع هستیم کشور ایران به عنوان یک الگو برای ملت‌های مختلف جهان که در آستانه بیداری اسلامی قرار دارند، مطرح است و مردم این کشورها قصد دارند نظام مردم‌سالاری را جایگزین نظام سلطه‌طلبی کشورهای خود کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه اظهار داشت: حضور مردم در این مراسم می‌تواند نشان دهد که هیمنه آمریکا شکستنی است و نظام سلطه به پایان کار خود رسیده است.
فرزانه‌پور افزود: در این روز واجب است که ملت مسلمان ایران تنفر خود را از آمریکا نشان دهند و موجبات دلگرمی انقلابیون در سراسر جهان را فراهم آورند.
وی به قیام مردم در کشورهای غربی بر علیه نظام سرمایه‌داری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم 82 کشور و یک هزار و 500 شهر جنبش وال‌استریت را تشکیل داده‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول