اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نجم‌الدین شریعتی در گفت‌وگو با فارس:

از خط کش قرآن برای زندگی استفاده کنیم

خبرگزاری فارس: مجری برنامه سمت خدا گفت: سزاوار است از خط کشی چون خط کش قرآن برای ترسیم خطوط زندگی‌مان بهره گیریم.

از خط کش قرآن برای زندگی استفاده کنیم
نجم‌الدین شریعتی در حاشیه اختتامیه جشنواره تابستانه قرآنی در کاشان گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: برای ترسیم خطوط کوتاه و با طول کم نیازی به استفاده از ابزاری چون خط‌کش نداریم چرا که فاصله ناچیزی برای رسم خط مد‌نظر ماست.
شریعتی یادآور شد: اما برای کشیدن خط‌های طولانی و ترسیم آن‌ها ما ناگزیریم که از خط‌‌کش استفاده کنیم چون به هر میزان هم که دقیق باشیم خط‌مان منحرف و کج و معوج می‌شود.
شریعتی قرآن را یک خط کش زندگی انسان‌ها توصیف کرد و افزود: حالا که قرار است چند سالی در این کره خاکی زندگی کنیم باید از خط کش قرآن استفاده کنیم و خط زندگی‌مان را در مسیر اصلی ترسیم کنیم. 
‌مجری برنامه سمت خدا تصریح کرد: اگر زندگی و امور روزمره ما بر پایه قرآن باشد به بهترین و ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن در زندگانی خود دست می‌یابیم.
‌شریعتی خاطرنشان کرد: انس با قرآن باید از دوران کودکی آغاز شود به این دلیل که تعلیم و تربیت در دوران نوجوانی مثل حکاکی و حجاری روی سنگ است که برای همیشه ماندگار می‌شود.
وی با تأکید بر ترویج فرهنگ بها دادن به قرآن در جامعه بیان داشت: باید در جامعه اسلامی ما گفتمان قرآنی باب شود و در این راه برای دوران نوجوانی و جوانی که بهترین دوران است باید سرمایه‌گذاری کرد تا از برنامه‌ریزی انجام شده این نسل تأثیر بگیرند.
شریعتی همچنین بر توجه مسئولان به امر نهادینه کردن قرآن در جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: اگر ما که خودمان را متولی و مسئول می‌دانیم اخلاق‌مان بر پایه قرآن و اصول باشد بیش از 80 درصد راه را رفته‌ایم. 
وی به وظیفه فردی مؤمنان در ترویج فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف و تربیت نوجوانان و جوانان در سایه قرآن هر یک از ما در مرحله اول باید از خود شروع کنیم.
‌برنامه سمت خدا برنامه‌ای دینی و گفت‌وگو محور است که با حضور کارشناسان برجسته حوزه دین هر روز ساعت 13:30 روی آنتن شبکه سه می‌رود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول