اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها نهادینه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاها باید اولویت موسسات آموزش عالی این شهرستان باشد.

ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کرمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس‌آباد اظهار داشت: ما از دانشگاه غیر از ارائه مطالب علمی و تحصیلی انتظار دیگری نیز داریم که باید در این مسیر نیز که تعمیق فرهنگ قرآنی است اقدام شود.
وی با بیان اینکه محیط‌های دانشگاهی و مدارس، محل مناسبی برای مانوس کردن جوانان با قرآن و نماز و آموزه‌های دینی است، خاطرنشان کرد: علوم دینی برخواسته از دانشگاه‌ها می‌تواند جامعه را به سمت اصلاح و رستگاری رهنمون کند بنابراین مسئولان نباید از این ظرفیت عظیم غافل شوند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از تقویت زیرساخت‌های آموزش قرآن کریم در مدارس نیز خبر داد و بیان داشت: روند احداث، توسعه و تجهیز نمازخانه در مدارس منطقه در سال‌های اخیر مطلوب ارزیابی می‌شود که امیدواریم با افزایش اعتبارات و نگاه جامع تغییرات اساسی و جدی را در این حوزه شاهد باشیم.
کریمی در ادامه سخنان خود شورای فرهنگ عمومی را دارای نقش بسیار موثری در نشر و تقویت ارزش‌های اسلامی و آداب و سنن پسندیده در جامعه اعلام کرد و افزود:  این شورا مسئولیت سنگینی در صیانت از دستاوردهای نظام و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی دارد.
وی اهمیت حجاب و عفاف در جامعه را یادآور شد و اضافه کرد: با وجود قرار گرفتن این شهرستان در خط اول هجمه‌های فرهنگی بیگانگان، خانواده‌ها به بحث پوشش اسلامی و استفاده از چادر به عنوان حجاب احسن، اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.
فرماندار شهرستان پارس‌آباد مدارس و انجمن‌های اسلامی را دارای بیشترین وظیفه در این حوزه اعلام و خاطرنشان کرد: تاثیر معلمان و مربیان پرورشی بر روی دانش‌آموزان دختر بسیار قابل توجه است که با استفاده از این ظرفیت مدارس باید دانش‌آموزان را به استفاده این پوشش مناسب و الهی دعوت کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول