اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سامان:

تدوین طرح جامع پل زمانخان ضروری است

خبرگزاری فارس: شهردار سامان گفت: تدوین طرح جامع گردشگری پل زمانخان یکی از ضرورت‌ها و نیازهای مهم این شهر است.

تدوین طرح جامع پل زمانخان ضروری است
محسن حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: پل زمانخان یک اثر ملی است که متعلق به عموم مردم کشور، خاصه یک محل و یک منطقه خاص نیست، حضور میلیون‌ها گردشگر از سراسر کشور و حتی خارج از کشور گویای این ادعاست.
وی افزود: پل زمانخان میراث فرهنگی است که طی یک سال گذشته ده‌ها مکاتبه برای حفظ و مرمت این اثر ملی با سازمان میراث فرهنگی استان صورت گرفته است.
حیدری عدم تدوین طرح جامع گردشگری این منطقه گردشگری را بی‌مهری مسئولان به گردشگران این منطقه دانست و گفت: احداث جایگاه استقرار پلیس در مجاورت پل تاریخی زمان خان به منظور ارتقای امنیت گردشگران یکی از وظایف شهرداری سامان است که به‌دلیل آماده نبودن طرح جامع و عدم تعیین حریم پل مسکوت باقی مانده است.
شهردار سامان تعیین حریم پل را از وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان برشمرد و گفت: کارشناسان این سازمان باید با تهیه نقشه و تعیین حریم پل مانع از آسیب رساندن به بدنه این پل تاریخی شوند.
وی اضافه کرد: در مکان‌یابی و جانمایی احداث ایستگاه پلیس، شهرداری سامان مسافتی در حدود 110 مترمربع از نقطه پل را لحاظ کرده است تا خسارتی متوجه این بنای عظیم فرهنگی نشود.
حیدری شایعه تخریب پل تاریخی زمان خان را مردود اعلام کرد و گفت: شهرداری با استناد به نقشه گردشگری این پل تاریخی و مدنظر قرار دادن حرائم تعیین شده در این نقشه احداث ایستگاه پلیس را در خارج از حریم درجه یک پل در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: این در حالیست که سازمان میراث فرهنگی با این استدلال که احداث ایستگاه پلیس واقع در حریم درجه یک پل است و ادامه ساخت و ساز منجر به ایجاد خسارت در بدنه پل می‎شود مانع احداث این ایستگاه پلیس شده است.
شهردار سامان خاطرنشان کرد: در صورت تدوین یک طرح جامع گردشگری و مشخص کردن حریم پل این مشکلات رفع و دیگر شاهد وقوع چنین مسائلی نخواهیم بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول