اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد:

تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: با انتخاب مشاور درصدد تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل هستیم که به نظر می‌رسد سال آینده با تکمیل و تصویب آن زمینه اجرایی شدنش فراهم شود.

تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل
صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ‌در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک برای کوتاه مدت اصلاح معابر، تقاطع‌ها، یک‌طرفه کردن خیابان را در نظر گرفتیم و در طرح‌های بلند مدت نیز برای اردبیل قطار شهری، مترو و مونوریل پیش‌بینی شده که باید بر اساس این طرح جامع، عملیات و اجرای کار صورت گیرد.
وی اضافه کرد:‌ ما به تدوین این طرح جامع نیاز اساسی داریم چرا که بدون داشتن این طرح نمی‌توانیم درخواست اجرایی شدن قطار شهری و یا توسعه واقعی حمل و نقل به صورت زیربنایی را داشته باشیم.
این مسئول به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در اردبیل اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد تاکسی‌های فرسوده ما به کمتر از 100 دستگاه رسیده، در حالی که به زودی 13 دستگاه اتوبوس جدید را نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اردبیل به همت بخش خصوصی اضافه می‌کنیم.
شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بحث سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های عمومی را در توسعه و عمران شایسته شهری ضروری خواند و ابراز داشت: اگر بخواهیم در شهر اردبیل همچون شهرهای همجوار از لحاظ کارهای زیربنایی رو به جلو حرکت کنیم و در‌آمد شهرداری نیز کفاف مطالبات مردم را بدهد باید از سرمایه‌گذاران و گروه‌های مشارکتی در عمران شهری حمایت کنیم.
وی بیان داشت: امروز درآمد شهرداری کفاف نگهداری، توسعه و انجام فعالیت‌های مختلفی در حوزه عمران شهری، آسفالت، لکه‌گیری و فضای سبز را نمی‌دهد و ضرورت دارد در همه این بسترها از مشارکت بخش خصوصی کمک بگیریم.
بدری ادامه داد: با همراهی و همدلی بخش خصوصی، بخش دولتی، رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی عمومی و حضور مردم در صحنه است که شهرداری می‌تواند به وظیفه خود عمل کرده و در حد توان رسالت خود را انجام دهد.
این مسئول اضافه کرد: در شهر همجوار ما تبریز، بزرگان شهر قسم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تا در حد توان و وسع خود از بخش خصوصی حمایت کنند به طوری که این همدلی‌ها و همراهی‌ها سبب شده است تا شهرداری تبریز در پنج سال افق برنامه‌ریزی خود بیش از سه هزار میلیارد تومان جذب مشارکت عمومی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را شاهد باشد.
وی گردش مالی شهرداری تبریز را بر اساس جذب همین سرمایه‌های سرگردان یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ما نیز باید با یک تدبیر درست به این سمت حرکت کنیم چرا که اعتقاد داریم اگر بخش خصوصی در پروژه‌های عمران شهری در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند سریع‌تر، بهتر و شایسته‌تر نتیجه می‌گیریم.
شهردار اردبیل نمونه‌ای از این پروژه‌های مشارکتی در اردبیل را مجموعه شوراسنتر اعلام کرد و بیان داشت:‌ فاز اول این مجموعه افتتاح شده و با رایزنی‌‌های انجام شده قرار است برای رونق بهتر این مجموعه اقدامات اساسی انجام شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول