اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین خبر داد:

خروج کالاهای قاچاق و تقلبی از بازار قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین گفت: با اجرای طرح شبنم، کالاهای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت از بازار خارج می‌شوند.

خروج کالاهای قاچاق و تقلبی از بازار قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قزوین، حسن جمشیدیها بیان کرد: با توجه به الزامی شدن اجرای طرح دو بعدی شبنم از اول آبان ماه سال جاری، با اجرای این طرح، کالاهای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت از بازار خارج می‌شوند.
وی ادامه داد: درج کد دو بعدی شبنم روی چهار گروه کالایی وارداتی شامل قطعات رایانه، موبایل، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی الزامی شده است که این اقدام در راستای مبارزه با قاچاق کالای وارداتی و ساماندهی بازار است.
رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: تسهیل در اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در راستای کنترل بازار، افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات از اهداف این طرح است.
وی افزود: در این طرح هر تولید کننده با مراجعه به سامانه شبنم برای هر قلم محصول تولیدی خود، بارکد دو بعدی دریافت کرده و بر روی کالا نصب می‌کند که این بارکد علاوه بر اینکه حاوی اطلاعات کامل کالا است، قابلیت استعلام از سامانه شبنم نیز داشته و اصالت و کیفیت کالا را نیز برای خریدار تضمین می‌کند.
جمشیدیها توضیح داد: انواع  موتور یخچال و فریزر، کولر گازی، انواع مایکروفر، انواع تلویزیون‌های LCD- LED، آبمیوه‌گیری (سه کاره یا پنج کاره)، انواع اتو، جارو برقی، انواع دوربین و لوازم صوتی و تصویری وارداتی در گروه  لوازم خانگی شامل الزام نصب کد رهگیری شده‌اند.
وی عنوان کرد: در بخش تجهیزات پزشکی؛ دستگاه‌های سنجش فشار خون، دستگاه‌های گلوکومتر (سنجش قند خون)، نوارهای دستگاه سنجش قند خون، دستکش‌های جراحی و انواع  ایمپلنت‌های جراحی شامل طرح اجباری کد رهگیری هستند.
رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین یادآور شد: در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز واردکنندگان انواع عطر و ادکلن، خوشبو کننده‌ها، اسپری و رنگ مو، مکمل‌های دارویی و غذایی نیز مکلف به نصب کد رهگیری شده‌اند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول