اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی اصفهان خبر داد:

اعطای وام خود اشتغالی به نابینایان تحت پوشش بهزیستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل‌بهزیستی استان اصفهان از وام خود اشتغالی ویژه مددجویان نابینا در سازمان بهزیستی استان اصفهان خبر داد.

اعطای وام خود اشتغالی به نابینایان تحت پوشش بهزیستی
محمود محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 48 تشکل نابینایان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی در استان اصفهان و 50 تعاونی در قالب گروه‌های 7 نفره فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 500 معلول آماده به کار در استان اصفهان وجود دارد که با پرداخت وام بدون بهره، زمینه اشتغال تعدادی از آنها فراهم شده، اما همچنان نیازمند توجه و مساعدت مسئولان هستند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۹ هزار نفر نابینا است، افزود: نباید نابینایان را از سایر افراد جامعه جدا کرد بلکه باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد تا نابینایان بتوانند به راحتی ادامه تحصیل داده و جذب بازار کار شوند و به دنبال آن زمینه ازدواجشان میسر شود.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین از پرداخت وام‌های خود اشتغالی ویژه نابینایان خبر داد و تصریح کرد: این وام‌ها در راستای اقدامات حمایتی از نابینایان و با عنوان مشاغل خانگی و مشاغل خرد قابل پرداخت است.
این مسئول به شرایط پرداخت این وام به نابینایان اشاره کرد و یادآور شد: این وام به صورت قرض الحسنه و تا سقف ۵ میلیون تومان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.
محمدزاده ادامه داد: اشتغال نابینایان تنها به این معنا نیست که آنها در اداره‌ای مشغول کار شوند، بلکه ممکن است زمینه اشتغال آنها از طریق ارائه وام حمایت از کارفرمایان و همچنین بخش خصوصی صورت گرفته باشد.
وی با بیان اینکه نیاز است تا تامین مسکن برای معلولان و ناتوانان جسمی به یک دغدغه همگانی تبدیل شود، بیان داشت: طی هماهنگی انجام شده با مسکن و شهرسازی، نام ۱۸هزار مددجوی سازمان بهزیستی اعم از نابینا، ناشنوا، جسمی، حرکتی و زنان بی سرپرست به این واحد ارائه شده است که به محض وارد شدن اسامی به دفاتر پیشخوان دولت، بانک و یا با مراجعه به دفاتر پست می‌توانند با بستن قرار داد نخستین گام جهت مسکن را بردارند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های تامین آب و برق مسکن در مناطق معین شده، ادامه داد:‌ شهرک مجلسی،‌شاهین شهر،‌ حبیب آباد، از جمله مکان‌های مورد نظر برای مسکن معلولان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین به دیگر اقدامات این سازمان در مورد مناسب سازی اشاره کرد و متذکر شد: مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی با جدیت از سوی سازمان بهزیستی در حال پیگیری است.
محمدزاده اذعان داشت: تاکنون 40درصد از مراکز عمومی برای معلولان مناسب‌سازی شده و با تعاملی که با استانداری و شهرداری صورت گرفته چهار صندلی اول 60 درصد از اتوبوس‌های درون شهری به معلولان اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول