اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی:

سهم وزارت بهداشت در تامین سلامت جامعه 25 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: سهم وزارت بهداشت در تامین سلامت جامعه 25 درصد است.

سهم وزارت بهداشت در تامین سلامت جامعه 25 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم خدایی ظهر امروز در سومین کارگاه آموزشی نحوه عملیاتی‌نمودن و پایش و ارزشیابی برنامه استراتژیک ایذر که در سالن اجتماعات هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا به HIV مثبت درخراسان رضوی 475نفر است که تعدادی از آنان در استان فوت کرده و برخی نیز به استان‌های دیگر نقل مکان کرده‌اند.
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: براساس آمار موجود اغلب مبتلایان به ویروس HIV در استان خراسان رضوی معتادان تزریقی هستند که به این بیماری مبتلا شده اند.
وی در ادامه به کلینیک‌های ترک اعتیاد در استان و کشور اشاره داشت و گفت: در حال حاضر شاهد تعداد قابل توجه‌ای از کلینیک‌های ترک اعتیاد در استان هستیم.
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: این تعداد کلینیک‌های ترک اعتیاد در استان از یک سو سبب خوشحالی است که بستر را برای حضور معتادان به منظور ترک اعتیاد فراهم می‌کند و از سوی دیگر زنگ خطری است در ارتباط با افزایش معتادان در کشور.
خدایی حمایت و توانمندسازی مبتلایان با نگاه ویژه به حضور مردمی سازمان‌های مردم نهاد را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در چند سال اخیر و با برنامه‌هایی که در این حوزه تدوین و اجرایی شده است شاهد حضور بیشتر این گونه نهادها در برنامه‌های کنترلی و پیشگیری از بیماری ایدز بوده ایم.
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های ازدواج گفت: بر این اساس مشاوره‌هایی قبل از ازدواج به جوانان داده می‌شود.

*سهم وزارت بهداشت در تامین سلامت جامعه 25درصد است

وی  در ادامه به نقش افراد در تامین سلامت خود در طول زندگی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار موجود در حال حاضر سهم وزارت بهداشت و درمان در تامین سلامت جامعه در حدود 25درصد در بهترین و ایده‌آل‌ ترین شرایط است.
خدایی تاکید کرد: براین اساس 75 درصد عوامل موثر در سلامت افراد را سایر بخش‌ها و خود فرد بر عهده دارند که پیشگیری در این حوزه و دادن آموزش‌های لازم برای‌ افراد نقش بسزایی در تامین این 75 درصد دارد.
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به محورهای استراتژیک کنترل عفونتHIV در کشور گفت: بر اساس این برنامه 9 محور استراتژیک تعیین نشده است که از این محورها می‌توان به استراتژیک اول با عنوان آموزش و اطلاع‌رسانی اشاره داشت.
خدایی تامین سلامت خون، مشاوره و آزمایش‌های داوطلبانه، کاهش آسیب، پیشگری از انتقال‌های جنسی را از دیگر محورهای استراتژیک برنامه کنترل عفونتHIV مطرح کرد.
وی در ارتباط با استراتژیک کاهش آسیب گفت: در راستای اجرایی‌کردن این امر تاکنون پایگاه‌های مشاوره و نیز مراکز توزیع سرنگ رایگان ایجاد شده است.
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی در ادامه به راه‌اندازی مرکز ارتقای سلامت زنان اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه نیز سعی شده است با راه‌اندازی این مرکز افراد مستعد و در معرض خطر شناسایی شوند و با برگزاری جلسات آموزشی از این گونه رفتارهای پرخطر آنان جلوگیری کرد.
انتهای پیام/ ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول