اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی:

850 کانون مساجد در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری و ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور۸۵۰ کانون جدید طی سال جاری در استان تاسیس می‌شود.

850 کانون مساجد در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی، محمدحسین عبداللهی اظهار داشت: 60 درصد کانون‌های فرهنگی هنری در روستاهای خراسان رضوی تاسیس شده است.
وی بیان داشت: یک‌هزار و 72 کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد کانون 655 کانون روستایی و 417 کانون فرهنگی هنری در سطح شهر وجود دارد.
عبداللهی با اشاره به این مطلب که تا پایان سال جاری نیز هفت کانون تخصصی به کانون‌های تخصصی خراسان رضوی اضافه می‌شود، ادامه داد: 537 کتابخانه کانون، یک هزار و600 کانون فرهنگی هنری مجری طرح تلاوت نور،21 کانون تخصصی با موضوعات مختلف، راه‌اندازی 16 کانون فرهنگی هنری در جوار مصلی‌های نماز جمعه در سطح استان و راه‌اندازی پنج کانون فرهنگی هنری در دانشگاه‌ها در سال جاری در خراسان رضوی تاسیس شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در زمینه روند تاسیس کانون‌های مساجد رشد کمی و کیفی داشته است، تصریح کرد: با امضای تفاهم‌نامه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و استانداری خراسان رضوی مقرر شده تا پایان سال جاری 850 کانون فرهنگی هنری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان راه‌اندازی می شود.
عبداللهی تصریح کرد: خراسان رضوی در زمینه روند تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مناطق روستایی و محروم موفق عمل کرده و زودتر از موعد مقرر 500 کانون فرهنگی هنری روستایی در سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و 500میلیون تومان راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به این مطلب که همه مساجد قابلیت تاسیس کانون‌های مساجد ندارند، گفت: پنج هزار و 600 مسجد در سطح استان وجود دارد که تنها یک پنجم از این تعداد مسجد در استان دارای کانون فرهنگی هنری مسجد هستند بر این اساس برای توسعه کمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید تلاش شود.
وی به شاخص‌های تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و افزود: فضای کافی در مساجد برای تاسیس کانون و فعالیت‌های فرهنگی، جمعیت نمازگزاران در مساجد، درخواست و احساس نیاز هیئت امنا و دست‌اندرکاران مساجد برای تاسیس کانون فرهنگی هنری و راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری در مساجدی امکان پذیر است که نهادهای فرهنگی دیگر کمتر فعالیت داشته باشند نیز از جمله شاخص‌های تاسیس کانون فرهنگی هنری در مساجد است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول