اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

مساجد پایگاه‌های اصلی ترویج دین اسلام هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار از مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی ترویج آموزه‌های دین مبین اسلام و نقش محوری آن در حفظ و احیای مبانی مذهبی جامعه نام برد.

مساجد پایگاه‌های اصلی ترویج دین اسلام هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی مسجد، پیشگیری از جرم و سلامت اجتماعی که در سالن دولت استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: استان کردستان به دلیل داشتن مرز مشترک با کشور عراق و تحرکات عوامل ضدانقلاب و ضد اسلام در آن‌سوی مرزها، همواره مورد تهاجم فرهنگی و مذهبی استکبار بوده اما به لطف خداوند متعال و وجود مردمی آگاه و دیندار تاکنون از هر آسیبی مصون مانده است.
وی علاقه و ارادت مردم کردستان به دین رهایی‌بخش اسلام و به ویژه مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی این دین الهی را مثال‌زدنی دانست و گفت: این مهم مسئولان استان را بر آن داشت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در فرهنگی خواندن استان، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این جشنواره ملی در اردیبهشت ماه سال آینده را در دستور کار خود قرار دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: این برنامه ضمن تلطیف فضای عمومی جامعه، علاقه مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان کردستانی را به اسلام و مسجد دوچندان خواهد کرد.
رئیس ستاد اجرایی جشنواره مسجد، پیشگیری از جرم و سلامت اجتماعی با اشاره به اینکه همه مسئولان و مدیران اجرایی استان وظیفه اداری و شرعی دارند که در راستای برگزاری موفق این جشنواره از هیچ کوششی فروگذار نکنند، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه را متولی اصلی این برنامه فرهنگی مذهبی دانست.
حسن‌زاده تاکید کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید نقش پر رنگ‌تری در برگزاری این جشنواره ایفا کنند.
 
جشنواره مسجد و سلامت اجتماعی در 4 محور برگزار می‌شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان و دبیر این جشنواره نیز در این جلسه، اظهار داشت: جشنواره ملی مسجد، پیشگیری از جرم و سلامت اجتماعی که از جشنواره‌های کم نظیر در حوزه مذهبی در کشور است، بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه سال آینده در چهار محور و هفت بخش در استان برگزار خواهد شد.
حسن بابایی توجه به اهمیت مسجد و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توجه به دین‌گریزی و علل آن، ارائه راهکار برای پیوند بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد و خنثی‌سازی ناتوی فرهنگی دشمن به وسیله تبیین جایگاه مساجد را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری جشنواره مذکور بتوانیم بیش از پیش زمینه ارتقای جایگاه مساجد و احیای سنت‌های رهایی‌بخش اسلام عزیز در سطح کشور و استان را فراهم کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول