اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هرمزگان؛

61 نفر از فعالان کانون‌های مساجد بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان از فراهم شدن شرایط برای بیمه 61 نفر از مدیران کانون‌ها و کتابداران کتابخانه‌های مساجد این استان خبر داد.

61 نفر از فعالان کانون‌های مساجد بیمه می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی بعد از ظهر امروز طی جلسه‌ای با حضور مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد هرمزگان گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح 38 نفر از مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری و 23 نفر از کتابداران کتابخانه‌های مساجد هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
وی افزود: این طرح در پی توافق ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در حال اجراست.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح، دو هزار نفر از مدیران کانون‌ها و کتابداران کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان داشت: بیمه مذکور از نوع بیمه مشاغل آزاد و دارای مزایای خدمات درمانی، بازنشستگی و از کارافتادگی است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان هرمزگان بیان داشت: میزان حق بیمه مشاغل آزاد 18 درصد حقوق پایه سالانه اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی است که 10 درصد آن از سوی صندوق حمایت و هشت درصد نیز توسط بیمه گذار پرداخت می‌شود.
پهلوانی با اشاره به شرایط افراد مشمول بیمه در این طرح، گفت: عدم استفاده از مزایای بیمه سایر ارگان‌ها و موسسات، دارا بودن سابقه دو سال فعالیت مستمر در کانون‌های مساجد، فعالیت مستمر کتابداران در کانون‌های مساجد به تعداد چهار روز در هفته، رعایت حداکثر سن برای برادران 50 سال و خواهران 45 سال، تایید امام جماعت و مسئول دبیرخانه، همکاری مداوم با کانون از جمله شرایط افراد معرفی شده به عنوان فعال فرهنگی مساجد است.
وی همچنین به اولویت‌های در نظر گرفته شده در این طرح اشاره کرد و افزود: مدیران کانون‌های تخصصی، کتابداران دانش آموخته کتابداری، داشتن گواهی شرکت در جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی ستاد عالی، حفاظ قرآن کریم، دارا بودن تحصیلات عالیه کارشناسی و بالاتر، مناطق محروم، افراد متاهل و دارای فرزند و دارا بودن اثر تالیفی و هنری از جمله اولویت‌هایی است که در انتخاب به عنوان فعال فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد.
پهلوانی، میزان فعالیت کانون، تعداد مخاطبان، استمرار فعالیت در طول سال، داشتن ارتباط و تعامل سازنده با دبیرخانه استانی، دارا بودن هسته پژوهشی، جذب اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی، کانون‌های مستند ساز، دارا بودن طرح‌های ابتکاری و خلاقانه در کانون را از شاخص‌های کانون‌های فعال برشمرد.
در حال حاضر 360 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان هرمزگان با مجوز رسمی ستاد عالی خدمات متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی به مخاطبان ارائه می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول