اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

2 هزار مسئول کانون‌های مساجد کشور بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از بیمه شدن دو هزار نفر از مسئولان و کتابداران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد.

2 هزار مسئول کانون‌های مساجد کشور بیمه می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جعفری ظهر امروز در نشست خبری در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی اظهار داشت: اگر بناست در انقلاب اسلامی الگوی تفکر انقلابی بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندان در سراسر جهان قرار گیرد نیازمند تقویت است.
وی گفت: مسجد به عنوان محل بیداری اسلامی است که باید رسالتش روز به روز به سراسر جهان اسلام معرفی شود.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور بیش از 11هزار باب کانون فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت است.
وی با اشاره به ایجاد تفاهم‌نامه بین تامین اجتماعی و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، تصریح کرد: تا پایان سال آینده حدود دو هزار نفر از مسئولان و کتابداران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
جعفری به برگزاری طرح اوقات و فراغت در تابستان سال جاری اشاره کرد و افزود: در طرح اوقات و فراغت تابستان امسال بیش از 500 هزار جوان و نوجوان از کلاس‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استفاده کردند.
وی ادامه داد: در شش ماهه ابتدای سال جاری بیش از 600 هزار جلد کتاب با اعتباری بالغ بر 1میلیارد و 500میلیون تومان به کتابخانه‌های مساجد سطح کشور اهدا شد.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به کانون‌های تخصصی مساجد اشاره کرد و افزود: در سطح کشور 500 باب کانون تخصصی وجود دارد که در فعالیت‌های مختلف و همایش‌های متنوع کشوری حضور دارند.
در ادامه این نشست مسئول دبیرخانه نظارت و هماهنگی بر کانون‌های مساجد خراسان رضوی گفت: در استان بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری وجود دارد که از این مجموع 655 کانون در روستاها و 417 کانون در شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.
وی به راه‌اندازی 500 کانون در سطح استان اشاره کرد و افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با استانداری منعقد شد، طی یک سال 500 کانون فرهنگی و هنری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در سطح استان ایجاد شد.
محمدحسین عبداللهی با اشاره به این مطلب که 60 درصد کانون‌ها در روستاها هستند، تصریح کرد: همچنین با امضای تفاهم‌نامه بین استانداری و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی مقرر شد تعداد 850 کانون با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان از بودجه استان تا پایان سال آینده ایجاد شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول