اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد:

راه‌اندازی سالانه 2500 کانون فرهنگی مساجد در کشور

خبرگزاری فارس: دبیرستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: بر اساس راهبردهای برنامه پنجم توسعه باید سالانه 2 هزار و 500 کانون فرهنگی در مساجد کشور راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی سالانه 2500 کانون فرهنگی مساجد در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی چهارشنبه‌شب در جمع فعالان قرآنی و مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی عمران معنوی مساجد را رسالت اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری اعلام کرد و اظهار داشت: عمران معنوی مساجد در سایه حضور مردم در این مکان‌ها محقق می‌شود.
وی افزود: همه ما در حال تلاش هستیم تا این کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد پاتوق جوانان و نوجوانان در هر شهری شود چرا که اگر جوان در این کانون‌ها حضور پیدا کند با روحانیت، نماز اول وقت، قرآن و ولایت مرتبط می‌شود و در این حال در مقابل تهاجم فرهنگی در هاله‌ای از مصونیت قرار می‌گیرد.
دبیرستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به پیشینه کانون‌های مساجد کشور اشاره کرد و گفت: در سال 70 با سرانگشت اشاره مقام معظم رهبری در ارتباط با تهاجم فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به چاره‌اندیشی در این زمینه شد و از سال 71 این مجموعه در کشور به رسمیت شناخته شد.
ارباب سلیمانی افزود: تا سال 84 در کل کشور تنها 2 هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال بود ولی در دولت نهم و دهم جهش غیرقابل توصیفی در این بخش انجام شد به گونه‌ای که در این چند سال تعداد کانون‌ها به 11 هزار و 500 کانون در سطح کشور ارتقا یافته است که این حاصل تلاش دولت، مجلس و مردم است.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس در برنامه پنجم توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شده تا پایان برنامه، یک چهارم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری باشند که بر این اساس باید سالانه 2 هزار و 500 کانون در کشور راه‌اندازی شود.
دبیرستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: در استان محروم و مرزی خراسان جنوبی تعداد 28 کانون که در سال 84 فعال بوده امروز به 260 کانون رسیده است که تا پایان سال نیز باید به 300 کانون ارتقا پیدا کند.
ارباب سلیمانی به بودجه این کانون‌ها نیزاشاره کرد و گفت: در سال 84 بودجه کانون‌های استان هفت تا 10 میلیون تومان بوده در حالی که در سال جاری تا کنون 158 میلیون تومان به این کانون‌ها کمک شده است.
وی مهم‌ترین مشکل مساجد را نداشتن متولی مشخص دانست و گفت: کار مساجد در دستگاه‌های مختلف مثل اوقاف و سازمان تبلیغات تقسیم شده است و مدیریت واحد در این ارتباط وجود ندارد که نیاز است چاره‌اندیشی شود.
دبیرستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از وجود 9 هزار کتابدار در کانون‌های کشور خبر داد و یادآور شد: ما پیگیری بیمه این کتابداران و مسئولان کانون‌ها هستیم که برای سال جاری سهمیه بیمه 2 هزار نفر در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول