اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان؛

اطلس فرهنگی کانون مساجد استان اصفهان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: نخستین جلد اطلس فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

اطلس فرهنگی کانون مساجد استان اصفهان رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1371 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای مبارزه با تهاجم‌های فرهنگی در سراسر کشور تاسیس شد.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان نیز همزمان با سراسر کشور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را راه‌اندازی کرد، بیان داشت: در حال حاضر یک هزار و 80 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعالیت دارد که اکثر این کانون‌ها در دولت‌های نهم و دهم تاسیس شده‌اند.
رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه برای شناخت و آشنایی مسئولان و عامه مردم از فعالیت‌های کانون فرهنگی مساجد اطلسی با همین عنوان چاپ شده است، افزود: جلد نخست اطلس فرهنگی هنری کانون مساجد استان شامل اطلاعات 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان است.
وی ادامه داد: اطلس فرهنگی هنری کانون مساجد شامل اطلاعات کاملی از جمله آمارهای جمعیتی، آمارهای فرهنگی، گویش، آداب و رسوم، وضعیت سواد، اقلیم و وضعیت آب و هوائی است.
حجت‌الاسلام معتمدی به در دستور کار قرار داشتن جلد دوم اطلس فرهنگی هنری کانون مساجد اشاره و تاکید کرد: جلد دوم این اطلس در حال تدوین است که شامل مشخصات سایر کانون‌های فرهنگی هنری استان اصفهان و به‌زودی از آن نیز رونمایی می‌شود.
وی با تقدیم جلد نخست اطلس فرهنگی هنری کانون مساجد استان اصفهان به حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از آن رونمایی کرد.
 
* کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مویرگ‌های جاری در شریان‌های استان هستند
در ادامه این جلسه نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مانند مویرگ‌هایی هستند که در شریان‌های استان جاری بوده است، افزود: با تهیه و تدوین این اطلس این کانون‌ها و همچنین دستگاهای بهتر می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
سید علیرضا حسینی تصریح کرد: امیدواریم اطلاعات این اطلس به روز و با دقت کافی تکمیل شود و به زودی شاهد رونمایی نسخه دوم آن باشیم.
وی با اشاره به اینکه اطلس فرهنگی استان اصفهان نیز برروی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد، اضافه کرد: تهیه و تدوین اطلس جهت استفاده عموم مردم و به ویژه افراد متخصص و برنامه‌ریز در زمینه فرهنگی بسیار موثر و مفید است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول