اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای آستان هلال بن علی (ع) خواستار شد؛

تأسیس دانشکده علوم قرآنی در جوار آستان هلال(ع)

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع) خواستار تأسیس دانشکده علوم قرآنی در جوار حرم مطهر فرزند بلافصل حضرت علی(ع) شد.

تأسیس دانشکده علوم قرآنی در جوار آستان هلال(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، یدالله افروز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع) آمادگی فراهم کردن همه امکانات لازم برای تأسیس دانشکده علوم قرآنی در جوار حرم مطهر فرزند بلافصل مولای متقیان حضرت علی(ع) را داراست.
وی اضافه کرد: البته این اقدام یعنی تأسیس دانشکده علوم قرآنی در جوار حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) نیازمند پیگیری مستمر و همکاری مشترک مسئولان شهرستان و هیئت امنای این آستان مقدس است.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع) با اشاره به اشتراکات دانشکده علوم قرآنی با آستان مقدس هلال بن علی(ع) از لحاظ معنوی و نیز وابستگی به سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: هیئت امنای آستان مقدس هلال بن علی(ع) آمادگی فراهم کردن همه امکانات لازم برای ایجاد دانشکده علوم قرآنی در جوار حرم مطهر و نیز هر گونه همکاری با دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور را دارد.
افروز در ادامه به ظرفیت‌های بالای شهرستان آران و بیدگل برای تأمین هیئت علمی و اساتید دانشکده علوم قرآنی نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون دانشگاه پیام نور آران و بیدگل تنها دانشگاه استان اصفهان است که رشته علوم قرآن و حدیث را به سه شیوه عادی، آموزش محور و آموزش محور مجازی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند و این امر نشانگر ظرفیت بالای اساتید این شهرستان در رشته علوم قرآن و حدیث است.
وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای تأسیس دانشکده علوم قرآنی در جوار حرم حضرت هلال بن علی(ع) عنوان داشت: هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) قطعه زمینی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع به این امر اختصاص داده است، اما برای احداث این دانشکده همکاری و پیگیری جدی مسئولان شهرستان لازم است.
افروز فضای فیزیکی و معنوی آستان مقدس را از ویژگی‌های خاص این آستان برای تأسیس دانشکده علوم قرآنی خواند و گفت: فعالیت‌های قرآنی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در سطح ملی و معرفی این شهرستان به عنوان شهر نمونه قرآنی کشور از سوی رادیو قرآن، زمینه‌های مساعد قرآنی این شهرستان و ضرورت احداث این دانشکده را در این منطقه نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در سال 1380 علی‌رغم موافقت اولیه برای تأسیس یک واحد از این دانشگاه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی(ع)، به دلیل عدم پیگیری لازم جهت فراهم نمودن امکانات تأسیس دانشکده از سوی مسؤلان شهرستان آران و بیدگل طرح احداث این دانشکده تاکنون مسکوت مانده است.
لازم به ذکر است دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه، و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1368 با 14 دانشکده در شهرهای مختلف کشور فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد.
آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل که در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده قرار دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول