اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران:

جای صنایع مادر در کشور خالی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: جای صنایع مادر در کشور خالی است.

جای صنایع مادر در کشور خالی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عبدالحمید اسدیان شب گذشته در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد اظهار داشت: تولیدات فولاد آلیاژی یزد در ساخت بنز، بی‌ ام و و ... استفاده می‌شود و این نشانگر کیفیت بالای محصولات این واحد بزرگ تولیدی است.
وی افزود: اما همه دستگاه‌های این واحد از کوره تا ... از خارج وارد می‌شود و کشور ما باید به این سمت برود که صنایع مادر را نیز تقویت کند.
اسدیان با تاکید بر تقویت و توسعه صنایع مادر خاطرنشان کرد: جای صنایع مادر در کشور خالی است.
وی با اشاره به دیگر مشکلات صنایع در سطح کشور از جمله استان یزد عنوان کرد: مشکل حمل و نقل چه در بخش هوایی و زمینی و چه در بخش دریایی باید برطرف شود و هزینه‌ها حمل و نقل در کشور ما باید همانند کشور چین کاهش پیدا کند.
اسدیان با اشاره به ساخت سکوی صادراتی در استان یزد تاکید کرد: پایانه‌های حمل بار نیز باید نوسازی شود.
وی از مسئولان خواست با توجه به صنعتی بودن استان یزد و موفقیت این استان در این زمینه، نیازمندی‌های صنایع استان را با دقت تامین کنند.
اسدیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی خاطرنشان کرد: باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های مشترک برویم زیرا وقتی با کشورهای دیگر کار کنیم، تبادل اطلاعات و صنعت نیز اتفاق خواهد افتاد.
وی همچنین با اشاره به وظایف تولیدکننده و صادرکنندگان تاکید کرد: این وظایف باید از یکدیگر تفکیک شود زیرا اگر تولیدکننده بر روی تولید محصول با کیفیت متمرکز شود، صادرکننده دیگر دغدغه بازاریابی ندارد و از سوی دیگر تولیدکننده نگران بازاریابی محصولات خود نیست.
اسدیان به صنعتگران استان یزد توصیه کرد: توسعه کار نمایشگاهی را در دستور کار خود دهند و در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور فعال داشته باشند.
وی با جدی تلقی کردن حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران در این زمینه آماده انجام هرگونه همکاری است.
اسدیان در بخش دیگری از این مراسم با تاکید بر فرآوری محصولات معدنی خاطرنشان کرد: همه سنگ آهن در کشور ما صادر می‌شود در حالی‌که فرآوری این محصول علاوه بر اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده، در صنعت کشور نیز تحول ایجاد می‌کند.
وی توسعه صنعت توریسم، توجه به اصل مدیریت و تحول در حوزه سفارت را از دیگر مباحث مهم در ایجاد تحول در صنعت دانست.
اسدیان همچنین با اشاره به ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن خاطرنشان کرد: این ادغام‌ها می‌تواند مبارک باشد و به نفع صنایع تمام شود و اگر مدیریت چه در سطح وزارتخانه‌ای و چه در سطح استانی به درستی انجام شود، حاصلی مبارک خواهد داشت.
در این مراسم که با حضور استاندار یزد، معاونان وی، اعضای اتاق بازرگانی، مدیران صنایع استان و جمعی از صادرکنندگان برگزار شد، از صادرکنندگان برتر استان یزد تجلیل شد.
کرمعلی جزمه تولیدکننده سیم و کابل جزمه، نصرالله شریف‌‌فرد مدیرعامل کاشی عقیق، محمدحسین فرشاد پور مدیرعامل کاشی مسعود ایران، محمدعلی معتمد بازرگانی متعبد صادر کننده پسته، حسن مشروطه مدیر موکت فیروزه یزد، احمد صادقیان مدیر ستاره کویر یزد، فتح‌الله دهقان‌پور مدیرکل درخشش امیرکبیر یزد (فرش)، بهروز رضانیا تولیدکننده چینی بهداشتی، صادق زرگرزاده مدیرکل شرکت زرگرزاده (خرما) و حکم‌الله بابایی مدیرکل فولاد آلیاژی ایران، برترین صادرکنندگان استان یزد معرفی شدند و از تلاش‌های آنها تجلیل شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول