اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان:

همدان نیازمند صنایع مادر و کارخانجات بزرگ است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان با اشاره به حضور رئیس جمهور در استان همدان گفت: اولویت نخست همدان برگزاری جشنواره‏‏های کودک و نوجوان نیست بلکه رفع معضل بیکاری با ایجاد صنایع مادر و کارخانجات بزرگ باید مدنظر هیئت دولت قرار بگیرد.

همدان نیازمند صنایع مادر و کارخانجات بزرگ است
محمود الفت امروز در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سفرهای استانی دکتر احمدی‏‏نژاد در نوع خود بی‏‏نظیر و بی‏‏سابقه است، اظهار کرد: حضور دولتمردان و رئیس‏‏ جمهور در مناطق مختلف کشور به عنوان یک فرصت ارزشمند تلقی می‏‏شود چرا که با ابلاغ و پیگیری مصوبات مختلف زمینه توسعه و آبادانی هر شهر و روستا فراهم می‌شود.
وی افزود: برخی از دولتمردان استان با مسئولان کشوری ارتباط نزدیکی دارند که باید در راستای توسعه و پیشرفت از این فرصت استفاده کنند اما تاکنون از این ظرفیت استفاده نشده و با وجود فعالیت‏‏های زیاد شاهد تغییرات چشم‏‏گیری در همدان نیستیم.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان تصریح کرد: دولت نهم و دهم یک دولت اصولگرا محسوب می‏‏شود که توانسته است گفتمان امام و انقلاب را احیا کند و در این راستا نیز تلاش و خدمت‌رسانی به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه دولت در امور فرهنگی دچار نقصان است، گفت: بیشترین طرح‏‏های مصوب شده همدان از دولت نهم و دهم نشأت می‏‏گیرد که در این خصوص می‏‏توان به پروژه‏‏های مهمی نظیر آزاد راه، راه آهن، جاده‌سازی و بازسازی مدارس اشاره کرد.
الفت عنوان کرد: بالغ بر 95 درصد از مصوبات دور اول و دوم سفر هیئت دولت به همدان اجرا شده اما 80 درصد از طرح‏‏های دور سوم سفر همچنان بلاتکلیف است.
وی افزود: کمبود اعتبار و مخالفت وزارتخانه‏‏ها از عوامل مهم در عدم اجرای مصوبات محسوب می‏‏شود اما عملکرد ضعیف استان و عدم پیگیری و نظارت مسئولان استانی نیز در اجرایی نشدن طرح‌های مختلف قابل نقد است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان با بیان اینکه طرح‏‏هایی نظیر "شهر آفتاب" و "منطقه ویژه گردشگری" تاکنون اجرایی نشده است، تأکید کرد: عدم برنامه‌ریزی مدون و فراهم نکردن زیر ساخت‏‏های لازم از دیگر مشکلات موجود در کلانشهر همدان محسوب می‏‏شود.
وی ادامه داد: همدان علاوه بر حفظ و ارتقای جایگاه خود در بخش کشاورزی باید به راه‏‏اندازی صنایع مادر و احداث کارخانه‏‏های بزرگ نیز به منظور رفع معضل بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمدهای دستگاه‏‏ها اهتمام ویژه‏‏ای بورزد.
الفت با اشاره به مطرح بودن احداث کارخانه خودروسازی در همدان خاطرنشان کرد: این طرح قرار بود که در سال‏‏های گذشته در همدان اجرا شود که به همین منظور زمین مورد نیاز نیز تملک شد اما در نهایت به دلیل عدم حمایت مدیران استان سرمایه‌گذار در خارج از همدان اقدام به سرمایه‏‏گذاری کرد.
وی با تأکید بر بالا بودن قیمت مسکن و زمین در همدان اضافه کرد: شاخصه‏‏های قابل توجهی که قیمت زمین و مسکن را در همدان افزایش دهد وجود ندارد و در خصوص مسکن مهر نیز برخلاف تبلیغات گسترده به لحاظ کمیت همدان آن چنان موفق نبوده است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان در خصوص مسائل فرهنگی و کوتاهی‏‏های صورت گرفته از جانب دولت و استان گفت: دولت نهم و دهم نسب به دولت‏‏های گذشته توجه زیادی به ساخت و ساز و عمران دارد اما در خصوص مسائل فرهنگی فعالیت‏‏های کنونی رضایت بخش نیست.
وی ادامه داد: از مدیران استانی و کارگزاران نظام انتظار می‏‏رفت که ارزش‌های اسلامی را در جامعه پیاده کنند اما به دلیل کوتاهی در این بخش در عقب‌ماندگی فرهنگی به سر می‏‏بریم.
الفت تصریح کرد: با توجه به ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمن ظهور عرفان‏‏های کاذب، ادیان مختلف و فرقه‏‏های انحرافی در عصر حاضر مشاهده می‏‏شود که متأسفانه به دلیل کوتاهی مدیران فرهنگی جوانان به مکتب‏‏های غیر الهی گرایش پیدا کرده‏‏اند.
وی تأکید کرد: هر مدیری که در اجرای مباحث فرهنگی کوتاهی کند به حق نتوانسته است دین خود را نسبت به امام راحل و شهدا ادا کند زیرا انقلاب اسلامی به منظور ساماندهی اوضاع فرهنگی کشور شکل گرفت.
مؤتلفه گفت: برخی از مدیران استانی معتقدند که موضوع حجاب و عفاف مختص دولت نیست و دیگران در این خصوص نقش دارند اما باید دانست تبیین حجاب و عفاف اسلامی یک موضوع اجتماعی تلقی می‏‏شود و مربوط به شخص خاصی نیست.
وی در پایان با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین‏‏المللی فیلم کودک و نوجوان به عنوان اولویت نخست استان محسوب نمی‏‏شود، تأکید کرد: رفع معضلاتی همچون خودکشی، طلاق و اعتیاد در گروی اشتغال و احداث کارخانه‏‏های بزرگ و صنایع مادر است چرا که ایجاد اشتغال به ویژه از نوع پایدار عاملی بازدارنده در بروز ناهنجاری‏‏های اجتماعی به شمار می‏‏آید.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول