اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس جنوبی خبر داد:

ایجاد صنایع مختلط و نیمه‌سنگین در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس جنوبی از ایجاد صنایع مختلط و نیمه‌سنگین در پارس جنوبی خبر داد.

ایجاد صنایع مختلط و نیمه‌سنگین در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید پیروز موسوی ظهر امروز در نشست مدیران ارشد پارس جنوبی در سازمان منطقه ویژه اظهار داشت: پارس جنوبی قطب بزرگ اقتصادی و انرژی در کشور است و در سال جاری شاهد اقدامات ارزشمندی برای افزایش بهره‌وری در پارس جنوبی هستیم.
وی افزود: از همه ظرفیت و پتانسیل موجود برای رشد و توسعه صنعت نفت در این منطقه بهره می‌بریم و امیدوار هستیم به نتایج مطلوب و مورد نظر برسیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و گسترش صنایع انرژی‌بر در حوزه عملیاتی پارس جنوبی با همکاری مشترک وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات مهمی انجام شده که در نیمه دوم سال جهاد اقتصادی اجرایی می‌شوند.
موسوی از ایجاد صنایع مختلط و نیمه‌سنگین در پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: فضای مناسبی برای انجام این مهم در منطقه پارس جنوبی برای ایجاد صنایع مختلط و صنایع نیمه‌سنگین فراهم شده است.
وی تصریح کرد: به منظور برآورده ساختن نیاز منطقه ویژه و کشور، همچنین ارتقاء سطح صادرات و سرویس‌دهی به ساخت و سازهای منطقه، استقرار طیف وسیعی از صنایع مختلط و نیمه‌سنگین در منطقه ویژه از توجیه کافی برخوردار است.
مدیرعامل پارس جنوبی بیان داشت: بیش از 550 هکتار برای ایجاد و ساخت این صنایع در نظر گرفته شده که بیش از 200 هکتار برای صنایع مختلط و 350هکتار برای صنایع نیمه‌سنگین اختصاص یافته است.
موسوی اذعان داشت: صنایع غذایی و دارویی، شیمیایی و سلولزی، پوشاک و نساجی، کانی‌های غیر فلزی، صنایع فلزی، ابزار و ماشین‌آلات، برق و الکترونیک، خودرو و نیروی محرکه از جمله صنایع مختلط قابل سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس است که می‌توان در این محدوده احداث کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه عملیاتی، گفت: وجود منابع غنی گاز، صنایع بالا دستی گاز و پتروشیمی به همراه جانمایی نزدیک به 1500 هکتار از اراضی منطقه به منظور استقرار طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله این مزیت‌هاست.
موسوی افزود: قابلیت استفاده از مجتمع بندری پارس به منظور صادرات و واردات با دو حوضچه خدماتی و پتروشیمی با توان پهلودهی 25 فروند کشتی به صورت همزمان نیز از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس جنوبی است.
وی خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و رونق پارس جنوبی استفاده کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول