اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنای شهرک صنعتی عباس‌آباد؛

کاهش مصرف انرژی هدف کلیدی صاحبان صنایع است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت امنای شهرک صنعتی عباس‌آباد شهرستان پاکدشت با تبیین اهداف صاحبان صنایع گفت: کاهش مصرف انرژی در بخش صنعت یکی از اهداف مهم و کلیدی صاحبان صنایع در بخش‌های مختلف است.

کاهش مصرف انرژی هدف کلیدی صاحبان صنایع است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، پیش از ظهر امروز سیاوش حقیقی در نخستین همایش بهینه سازی مصرف سوخت در صنعت ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دست همایش‌ها و سودمند دانستن و راهگشا بود این نشست‌ها، اظهار داشت: ساختار صنایع، به گونه‌ای است که نسبت به بخش‌های دیگر مصرف کننده انرژی، از میزان قابل توجهی از انرژی استفاده می‌کند و این‌گونه همایش‌ها می‌تواند در کاهش مصرف مؤثر باشد.
عضو هیئت امنای شهرک صنعتی عباس‌آباد شهرستان پاکدشت کاهش مصرف انرژی در بخش صنعت را یکی از اهداف مهم و کلیدی صاحبان صنایع در بخش های مختلف دانست و گفت: کاهش مصرف انرژی در بخش صنعت، هم از لحاظ اقتصادی و مالی به صرفه و به نفع کشور است و هم در سطح کلان هم مهم است.
وی، قابل لمس و اجرایی بودن و همچنین جزئی و مشروح بودن آموزش را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک آموزش موفق در زمینۀ کاهش مصرف در بخش صنعت دانست و افزود: باید از کلی گویی پرهیز کرد.
حقیقی، با انتقاد از به کارگیری تجهیزات سنتی در شهرک‌های صنعتی، این عامل را، یکی از مهم‌ترین عوامل هدر رفت انرژی در بخش صنعت دانست و خاطرنشان کرد: باید با آموزش و تجهیز خطوط تولید به ابزارها و فن آوری جدید تولید در راستای کاهش مصرف انرژی در این بخش گام برداشت.
عضو هیئت امنای شهرک صنعتی عباس‌آباد شهرستان پاکدشت با اشاره به توجه به بحث هدفمندی یارانه‌ها و تأثیرات قابل توجه آن در هزینه‌های انرژی عنوان کرد: کاهش دادن مصرف انرژی به خاطر بار مالی که برای تولید کننده دارد، از اهمیت بسیاری در صنعت برخوردار است و ما باید به عنوان یکی از اصول به آن توجه کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت ساعت کار اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که باید مد نظر داشت ساعت کار است.
حقیقی افزود: در بخش‌هایی با توجه به اینکه نیروی انسانی نمی‌تواند تغییر کند، امکان تغییر ساعت کار نیست. روش‌هایی که در برنامه‌ریزی ساعات کاری به کار گرفته می‌شود می‌تواند در بازدهی و افزایش تولید مثمر ثمر باشد.
حقیقی، ضمن تقدیر از حضور فعال صاحبان رسانه در بخش صنعت، با اشاره به‌ دغدغه‌های موجود گفت: اصحاب رسانه، می‌توانند در زمینه اطلاع رسانی دیدگاه‌هایی که صاحبان صنایع، که درصد زیادی از آنها دخیل در تولید هستند، در زمینه تولیدات خود دارند مؤثر و راهگشا باشند و با ایجاد این فرصت، صاحبان صنایع، بدون دغدغه اطلاع رسانی در امر تولید فعال هستند.
عضو هیئت امنای شهرک صنعتی عباس‌آباد شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: در واحدهای کوچک و متوسط مدیران درگیر تولید هستند و در این زمینه، وظیفه رسانه‌هاست که بتوانند فعالیت خود را جوری تعریف بکنند که صاحبان صنایع این گونه فعالیت‌ها را در منافات با کارشان ندانند و به این امر به چشم یک سرمایه‌گذاری مهم و راهگشا نگاه کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول