اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدرس حوزه علمیه قم:

شهدا قهرمانان سترگ حماسه سرخ و ایمان بوده‎اند

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه قم گفت: شهدا قهرمانان سترگ حماسه سرخ و ایمان بوده‎اند.

شهدا قهرمانان سترگ حماسه سرخ و ایمان بوده‎اند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمد عرفانی عصر امروز در سومین یادواره شهدای کارمند استان گلستان با اشاره به ضرورت دین برای جامعه اظهار داشت: دین برای جامعه به چند دلیل ضرورت دارد که یکی از آنها گناه‎گریزی است و اگر امنیت اخلاقی و دینی نداشته باشیم امنیت پلیسی نیز کار ساز نخواهد بود.
وی تصریح کرد: از دیگر ضرورت‎های دین این است که ما را در برابر طوفان‎ها و انقلاب درونی و بیرونی قوی می‎کند.
حجت‎الاسلام عرفانی اذعان داشت: انسان‎ها متناسب با شرایط گاهی دچار انقلاب‎های درونی و بیرونی می‎شوند به عنوان مثال گاهی دچار قدرت و ضعف می‎شوند که اگر دین نداشته باشند نمی‌توانند تعادل در احساس خود به وجود بیاورند و متعاقبا دچار غرور یا افسردگی خواهند شد.  
مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شهدا برای احیا، تعمیق و گسترش دین قربانی شدند، افزود: بعد از اینکه دنیا حاکمیت سکولاریسم را تجربه کرد پرچم انقلاب اسلامی برای احیا و شناسایی دین برافراشته شد و شهدا نیز فقط و فقط قربانی دین شدند چرا که جمهوری اسلامی ایران بر پایه‎ دین بنا شده بود.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دین برای ما از اکسیژن نیز واجب‎تر است، تصریح کرد: تفسیر هستی و پاسخ به چرایی زندگی تنها با دینداری محقق می‎شود.
وی خودکشی و افسردگی را یکی از دلایل بی‎دینی انسان‎ها برشمرد و اظهار داشت: دینمدار خودکشی نمی‎کند چرا که می‎تواند تفسیری برای دردها و مشکلات خویش داشته باشد که او را مقاوم و قوی می‎سازد.
حجت‎الاسلام عرفانی با بیان اینکه در زلزله بم با تمام مصیبت‎های وارده حتی یک نفر نیز خودکشی نکرد، اذعان داشت: دنیای غرب از سطح رفاه اجتماعی خوبی برخورداراست اما آمار خودکشی در این کشورها نیز در سطح بالای است و اینها تنها به دلیل این امر است که آنها نتوانسته‎اند رنج‎ها و بلاهای خود را تفسیر کنند.
مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه ظرفیت انسان‎ها محدود است، تصریح کرد: اگر گرفتار غم نشویم مغرور خواهیم شد و گاهی آنچه بر ما می‎گذرد مصلحت ماست و درخت روئیده در کوهستان چون سیلی از طوفان خورده است پایدارتر و مقاوم‎تر از دیگر درختان است و این حاکی برآن است که سختی‎ها انسان را سترگ و مقاوم می‎سازد در صورتی که بتواند برای آن تفسیری داشته باشد و آن هم با دینداری محقق می‎شود و دین یک نیاز اجتناب‎ناپذیر برای بهداشت روح و روان انسان است.
حجت‎الاسلام محمد عرفانی در مورد مقام شامخ شهدا تصریح کرد: شهدای ما قربانی احیا، تعمیق، نفوذ و گسترش دین مبین اسلام شدند چرا که جمهوری اسلامی ایران بر بنای دین پایه‎گذاری شده است.
وی با بیان اینکه شهدا قهرمانان سترگ حماسه سرخ و ایمان بوده‎اند، خاطرنشان کرد: در جنگ جهانی اول هنگامی که ارتش مسکو می‌خواستند سربازان خود را برای دفاع از مرزهای خود در برابر ارتش نازی ببرند مادران سربازان روسی بر روی ریل قطار دراز کشیده‎اند و اجازه این کار را ندادند و این تمام شجاعت و دلاوری ارتش مسکو بود.
مدرس حوزه علمیه قم افزود: اما در ایران مادران شهدا فرزندانشان را بدرقه و کفن پوش می‎کردند برای دفاع از ارزش‎ها که این نشان دهنده ایمان مردان و زنان ایران اسلامی است که چنین قدرتی به مادر و فرزند می‎دهد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول