اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام حسینی:

نهادینه کردن گفتمان قرآنی در حوزه از مطالبات رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه قران و عترت حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سوق دادن گفتمان حوزه‌ها به گفتمان قرانی از مطالبات مقام معظم رهبری است، گفت: آنچه می‌تواند هویت حوزه‌های علمیه را تثبیت کند، نهادینه کردن گفتمان قرآنی در حوزه‌ها است.

نهادینه کردن گفتمان قرآنی در حوزه از مطالبات رهبری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام سید‌مصطفی حسینی در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه که ‌در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات پرداخت و اظهار کرد: امسال به لطف خدا مسابقات با رشد بیش از 40 درصدی شرکت‌کنندگان همراه بود و هزار و 500 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند.
وی عنوان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20، 10و 5 جزء، تحقیق، ترتیل تفسیر و معارف حدیثی در دو مرحله مقدماتی و نهایی بین طلاب حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد که در این مراسم از نفرات برتر هر رشته تجلیل می‌شود.
مدیر موسسه قران و عترت حوزه علمیه قم در ادامه به تشریح ویژگی‌های این دوره از مسابقات پرداخت و بیان کرد: این دوره با حضور داوران بین‌المللی قرآن کریم در مرحله نهایی برگزار شد و از نکات قابل توجه دیگر این بود که شرکت‌کنندگان در رشته تحقیق بخش‌های مربوطه را از حفظ تلاوت کردند که این مسئله در جای خود قابل تحسین است.
‌حسینی افزود: از دیگر ویژگی‌های این دوره برگزاری نشست علمی قرائت معنا محور با همکاری و مشارکت جامعة المصطفی العالمیه در حاشیه مسابقات بود که مورد استقبال قرار گرفت.
وی همچنین حضور کارشناس فنی و استاد راهنما را از ویژگی‌های این دوره دانست و در ادامه گفت: هدفی را که ما در این مسابقات دنبال می‌کنیم، ارتقای فضای انس با قرآن و حدیث در حوزه‌های علمیه است و امیدواریم با حمایت شورای عالی حوزه‌های علمیه و معاونت تهذیب حوزه شاهد فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌ها باشیم و این مسئله را به صورت جدی‌تر دنبال کنیم. 
مدیر موسسه قرآن و عترت حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود بیانیه هیئت داوران سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه را قرائت کرد.
در این بیانیه با اشاره به بخش‌هایی از نهج‌البلاغه آمده است: کسی با قرآن همنشین نشد مگر اینکه چیزی از او کم شود و چیزی بر او افزوده گردد؛ هدایت او افزوده شود و از ضلالت و گمراهی او کاسته می‌شود.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: سومین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه با بررسی روند مسابقات دوره‌های قبل و بررسی نقاط ضعف و قوت و ایجاد نوآوری با حضور پرشور طلاب در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) برگزار شد؛ این دوره در برگزاری مراحل مقدماتی و نهایی خود امتیازات زیادی داشت.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ما حوزویان از مدیریت حوزه‌های علمیه و شورای عالی حوزه می‌خواهیم در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قرآنی شدن حوزه زمینه را بیش از پیش برای نشر و ترویج قرآن کریم در میان طلاب فراهم سازند و حمایت همه جانبه از فعالیت‌های مختلف قرآنی اعم از پژوهش، ترویج و تبلیغ و آموزش داشته باشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول