اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات استان قزوین:

باورهای دینی در کاهش اعتیاد تاثیر بسیاری دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات استان قزوین گفت: باورهای دینی در کاهش اعتیاد تاثیر بسزایی دارد بنابراین باید تقویت باورهای دینی و نگاه به معتاد به عنوان یک گناهکار در جامعه به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

باورهای دینی در کاهش اعتیاد تاثیر بسیاری دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در سالن اجتماعات استاندار برگزار شد بیان کرد: موضوع تدوین طرح جامع پیشگیری از اعتیاد استان قزوین کار ارزشمندی است که امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.
وی ادامه داد: در موضوع اعتیاد باید از ابعاد مختلف به ماجرا نگاه کرد؛ یکی از پارامتر‌هایی که می‌توان در زمینه اعتیاد بدان توجه کرد تقویت‌ باورهای دینی است.
وی اضافه کرد: اگر به معتاد تنها به عنوان یک بیمار نگاه کنیم رویکرد خاصی است ولی می‌توانیم به بیمار به عنوان یک گناهکار نیز نگاه کنیم. در واقع اگر اعتیاد حتی جرم هم نباشد ولی معتاد فرد گناهکار است.
نعمت‌اللهی تصریح کرد: در همین راستا شبکه تبلیغ روحانیت می‌تواند عامل مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باشد.
وی توضیح داد: همایش‌ها و برنامه‌های بسیاری برگزار شده است ولی این برنامه‌ها آن طور که باید و شاید به طور عملی خروجی نداشته است ولی قطع یقین با نگاه کردن به موضوع از منظر دینی می‌توان به دست آوردن مناسب‌تری در این زمنیه دست یافت.
مدیرکل تبلیغات استان قزوین خاطرنشان کرد: در همین راستا لازم است یک کارگاه آموزشی را برپا کنیم که در آن مهارت‌های نفوذ در معتاد را به روحانیون بیاموزیم تا یک روحانی بتواند به خوبی با این پدیده دست و پنجه نرم کند. در واقع طلبه و روحانی ما باید در درون خانواده با معتاد و خانواده معتاد حرف بزند و برای انجام چنین کاری به یک کارگاه آموزشی و یک پروسه تقویت‌کننده با رویکرد مهارت‌های علمی نیازمندیم.
وی عنوان کرد: اگر از ارتباط بین مردم و روحانی به خوبی استفاده شود و روحانی بتواند با معتاد ارتباط برقرار کند آنگاه نگاه به معتاد به عنوان گناه‌کار و نه مجرم می‌تواند خروجی مناسبی را به دنبال داشته باشد.
نعمت‌اللهی اعلام کرد: چاپ بروشور، انتشار احکام شرعی و توزیع تراکت‌های مختلف موضوعی است که به نظر نمی‌رسد که دیگر تاثیر آنچنانی داشته باشد چراکه مردم قبح مواد مخدر را می‌دانند و امروز اعتیاد یک واقعیت اجتماعی است که باید در برابر آن مهارت‌های علمی را بیاموزیم و به خوبی موضوع را حل کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول