اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه علمیه میاندوآب تاکید کرد:

برآورده شدن نیاز اجتماعی مهمترین انتظار بشر از دین

خبرگزاری فارس: مدیر کل حوزه علمیه میاندوآب گفت: برآورده شدن نیازهای روحی، روانی و اجتماعی مهم ترین انتظار بشر از دین است.

برآورده شدن نیاز اجتماعی مهمترین انتظار بشر از دین
حجت السلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: شاخصه‌های دینداری جوانان امروزی تغییر یافته و دین‌گریزی تعبیر درستی نیست، می‌توان گفت به فراخور تهاجم‌های فرهنگی که از سوی دشمنان القا می‌شود، اگر جوانان درک عمیقی از مفاهیم دینی و کارکردهای مبانی دینی داشته باشند، گرایشات دینی آنان افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: انتظار بشر از دین برآورده کردن نیازهای فردی و اجتماعی وی است و یکی از مهمترین دلایل عدم گرایش به دین می‌تواند ناآگاهی از تعلیمات دینی باشد و انسان به دلیل  این ناآگاهی نتواند پاسخ نیازهای روحی و روانی و اجتماعی خود را از دین دریافت کند.
قهرمانی با بیان اینکه دین چیزی جز شیوه و راه و روش زندگی نیست، ادامه داد: پروردگاری که انسان را آفریده، راه و روش زیستن او را در قالب مفاهیم دینی ارائه کرده که این راه و روش در جهت طبیعت و فطرت انسان است.
قهرمانی با بیان اینکه جوان امروزی باید بر اساس استدلال‌های عقلی و دلایل منطقی مفاهیم دینی را دریابد، تاکید کرد: دشمنان درصدد هستند تعلیمات دینی را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فردی و اقتصادی ناکارآمد جلوه دهند و با مفاهیم ضددینی سعی در منحرف کردن جوانان دارند.
این کارشناس دینی گفت: تعلیمات دینی همواره مصالح بشر را مورد توجه قرار داده و تمام دستورات دینی منطبق بر فطرت بشری است و و در برخی موارد تفسیرهای نادرست از دین و صحیح نبودن شیوه تبشیر و انذار، زمینه گریز و کم‌توجی جوانان را به مبانی دینی فراهم می آورد.
مدیرکل حوزه علمیه میاندوآب خاطرنشان کرد: مقایسه جوانان امروزی با جوانان دهه‌های گذشته نشان می دهد که سطح آگاهی دینی جوانان امروزی بالا رفته و اگر مبلغان شیوه صحیح تعامل و برخورد را به کار گیرند، آنان دین گریز نخواهند شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول