اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس انجمن آسم و آلرژی صورت می‌گیرد؛

آموزش آسم و آلرژی به خانواده‌های شیرازی

خبرگزاری فارس: خانواده‌های شیرازی، آموزش‌های لازم در زمینه آسم و آلرژی را توسط رئیس انجمن این بیماری‌ها فرا می‌گیرند.

آموزش آسم و آلرژی به خانواده‌های شیرازی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دبیر اجرایی هشتمین کنگره دوسالانه آسم و آلرژی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اساتید مجربی از جمله رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران با حضور در کنفرانس آموزشی 12 آبان ماه جاری به ارائه مطالبی در مورد بیماری‌های آسم و آلرژی، به خانواده‌های شیرازی، می‌پردازند.
سهیلا آل یاسین افزود: تمام علاقمندان می‌توانند در این کنفرانس که در سالن شهید مطهری دانشکده پزشکی واقع در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود، شرکت کنند و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.
وی ابراز داشت: براساس تحقیقات مختلفی که در کشور انجام شده میزان شیوع آسم و آلرژی در ایران 10 تا 15 درصد است که در برخی از شهرها که آلودگی بیشتری دارند این میزان به 30 درصد نیز می‌رسد.
آل یاسین گفت: فاکتورهای مختلفی در بروز این بیماری نقش دارد و با وجود اینکه در مرحله نخست بیماری به صورت ارثی منتقل می‌شود اما ممکن است در تمام افراد بروز نکند چراکه عوامل محیطی نیز در آن نقش دارد.
دبیر اجرایی هشتمین کنگره دوسالانه آسم و آلرژی بیان کرد: در مواقعی افرادی که در آسم و آلرژی استعداد ژنتیکی دارند ممکن است با پیشگیری در محیط، از بروز آن جلوگیری شود.
آل یاسین اضافه کرد: با توجه به این مسئله با برگزاری کنفرانسی آموزشی تصمیم به آموزش عموم مردم گرفته شد تا با آشنا شدن خانواده‌ها با زمینه‌های پیشگیری از بروز این بیماری، بتوان از میزان شیوع آن در جامعه کاست.
وی بیان داشت: با برخی پیشگیری‌ها علاوه بر کمک به کاهش شیوع این بیماری،‌ می‌توان با تشخیص زودهنگام و درمان به موقع زندگی راحت‌تری را برای مبتلایان فراهم کرد.
دبیر اجرایی هشتمین کنگره دوسالانه آسم و آلرژی گفت: هنگامی فرد متوجه شود که آسم و آلرژی دارد با یک سری پیشگیری‌ها از تشدید آن جلوگیری می‌کند چراکه در صورت وجود سابقه این بیماری در خانواده، با پیشگیری‌های لازم می‌توان تا اندازه‌ای از بروز آن در سایر افراد خانواده جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: این کنفرانس آموزشی در دومین روز برگزاری هشتمین کنگره دو سالانه آسم و آلرژی ایران برپا  که در مجموع از 11 آبان ماه به مدت سه روز در شیراز برگزار می‌شود.
این مسئول همچنین تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند در 12 آبان ماه از ساعت هشت صبح با حضور در سالن شهید مطهری دانشکده پزشکی از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول