اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور:

دانشکده علوم قرآنی خمین راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دانشکده علوم قرآنی خمین در این شهرستان افتتاح و به ‌بهر‌ه‌برداری رسید.

دانشکده علوم قرآنی خمین راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر امروز در مراسم افتتاح این دانشکده گفت: یکی از عوامل موثر در حرکت بیداری کشورهای اسلامی که امروز در سراسر جهان شاهد آن هستیم برگرفته از قرآن کریم است.
حجت‌الاسلام علی محمدی اظهار داشت: پیام قرآن عزت، کمال، آزادی و سعادت بشر است و کسانی که قرآن را قرائت کرده و به دستورات آن عمل کنند زیر بار ظلم نخواهند رفت.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت قرآن به وقوع پیوست و امروز قیام‌های عمومی، بیداری اسلامی و جنبش‌های آزادی خواهانه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با الگوگیری از انقلاب ایران در حال رخ دادن هستند.
سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه سربلندی، عزت و اقتدار ایران اسلامی به برکت قرآن است، خاطر نشان ساخت: دشمنان انقلاب و اسلام باید بدانند تا زمانی که مردم ایران اسلامی به قرآن توسل و تمسک دارند هیچ کدام از توطئه‌های آنان به پیروزی و سرانجام نخواهد رسید.
محمدی به سرنگونی ظالمان کشورهای مصر، تونس، لیبی و دیگر کشورهای مسلمان اشاره کرد و ادامه داد: مسلمانان این کشورها با الهام از تعالیم ارزشمند قرآنی در برابر ظلم به پا خواسته و بعد از سرنگونی پادشاهان نماز خوانند و قرآن به دست گرفتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی خمین گفت: هدف از راه‌اندازی این دانشکده تنها دادن مدرک به دانشجویان نیست، بلکه هدف تربیت مربیان قرآنی برای آموزش مفاهیم بلند قرآنی به جوانان و نوجوانان است.
سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: کسانی که در این دانشکده به تحصیل می‌پردازند باید از عمق وجود به فراگیری آموزه‌های قرآنی علاقمند بوده و برای کسب معارف ناب قرآن و اسلام ناب محمدی (ص) بکوشند.
استاندار مرکزی نیز گفت: در دولت نهم و دهم انجام فعالیت‌های قرآنی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.
علی‌اکبر شعبانی‌فرد با بیان اینکه توجه به تعلیم و ترویج قرآن از  برنامه‌های مهم برنامه‌ پنجم توسعه است، افزود:  قرآن در بیداری کشورهای اسلامی نقش مهمی داشت و حرکت‌های امروز این کشورها با تمسک به قرآن صورت گرفته است.
به گفته وی در حال حاضر 350 مدرسه، 200 خانه و 38 موسسه قرآنی در شهرهای مختلف استان فعالیت دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول