اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی صورت میگیرد؛

آغاز فعالیت هفت دانشکده جدید علوم قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن از آغاز فعالیت هفت دانشکده جدید علوم قرآنی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

آغاز فعالیت هفت دانشکده جدید علوم قرآنی
حسن طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت 14 دانشکده فعال علوم قرآنی در سطح کشور اظهار داشت: رشته‌های علوم قرآن، تفسیر قرآن،‌ تربیت معلم قرآن، فنون تلاوت،‌ کتابت و قرائت قرآن از جمله رشته‌های مهم دانشگاه علوم و معارف قرآن محسوب میشود.
وی از آغاز فعالیت هفت دانشکده جدید علوم قرآنی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید قرآنی خبر داد و افزود: این دانشکده‌ها در شهرهای دولت‌آباد اصفهان، خرم‌آباد، دامغان،‌ سبزوار، تربت جام، ایلام و خمین تاسیس شده است.
مدیر آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن خاطرنشان کرد: دانشکده علوم قرآنی قم و تهران بر اساس آزمون علاوه بر کارشناسی در مقطع تحصیلات تکمیلی به پذیرش دانشجو میپردازند.
وی با بیان اینکه هزار و 200 دانشجو  امسال در دانشکده‌های علوم قرآنی پذیرش شده‌اند، گفت: دانشجویان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در 21 دانشکده علوم قرآنی در 17 استان کشور به تحصیل میپردازند.
طالبی خاطرنشان کرد: دانشجویان پس از شرکت در آزمون سازمان سنجش در صورت انتخاب و قبولی در یکی از دانشکده‌های علوم قرآنی در مصاحبه علمی شرکت کرده و در نهایت پس از پذیرش نهایی به دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام معرفی میشوند.
وی با بیان اینکه برخی استان‌ها دارای دو یا سه دانشکده علوم قرآنی هستند، بیان داشت: استان خراسان رضوی دارای سه دانشکده در شهرهای مشهد،‌ سبزوار و تربت جام و استان سیستان و بلوچستان دارای دو دانشکده در شهرهای زابل و زاهدان و استان شاهرود دارای دو دانشکده در شهرهای شاهرود و دامغان است.
مدیر آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن خاطرنشان کرد: اکنون 3 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و تاکنون 7 هزار و 500 دانشجوی علوم قرآنی در مقطع کارشناسی و 150 نفر در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده‌های علوم قرآنی فارغ‌التحصیل شده‌اند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول