اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت؛

دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان و استاندار لرستان، دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد به عنوان یکی از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد راه‌اندازی شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، این دانشکده با تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی رشته‌های تربیت معلم قرآن ( ویژه خواهران) و تفسیر قرآن مجید ( ویژه برادران) با ظرفیت 30نفر در هر رشته برای مهر ماه امسال دانشجو میپذیرد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد گفت: راه‌اندازی و آغاز بکار دانشکده علوم قرآنی یک کار ماندگار، پر خیر و برکت و سازنده است که برکاتش برای همیشه بر مردم استان ما نازل می‌شود.
حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی اظهار داشت: وظیفه امت اسلامی تفکر، تدبر و عمل به قرآن در جامعه است و لازمه این امر شکوفا کردن اندیشه و عقل و خرد در زمینه قرآن است.
وی با تأکید بر این ‌که ما باید راجع به قرآن کارهای علمی ریشه‌دار و عمیق که سازنده است انجام دهیم، تصریح کرد: افتتاح و آغاز بکار دانشکده علوم قرآنی یک کار پر برکت و سازنده برای مردم لرستان است.
امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: یکی از اهداف ارزشمند نظام جمهوری اسلامی تربیت قرآن پژوهان و انسان‌های وارسته و آگاه به قرآن است که راه‌اندازی این دانشکده گام مهمی در زمینه تربیت نیروی انسانی قرآنی و انجام کارهای پژوهشی در رابطه با قرآن است.
وی افتتاح دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد را یک حرکت سازنده و پربرکت برای مردم استان دانست و گفت: راه‌اندازی این دانشکده در نتیجه تلاش جدی استاندار لرستان دهمرده و مجموعه مدیران استانی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان از تلاش‌های استاندار لرستان در زمینه پیگیری مصوبه تاسیس دانشکده علوم قرآنی قدردانی کرد و گفت: راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی یک کار ماندگار است که برکاتش برای همیشه بر مردم استان ما نازل می‌شود.
حجت‌الاسلام میرعمادی در ادامه پیرامون اهمیت تدبر و تفکر در قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند متعال وظیفه خود در قبال قرآن‌ کریم که همانا نزول آن بر پیامبراکرم(ص) بوده را به انجام رسانده و نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نیز در قبال قرآن این وظیفه را داشت که آیات قرآن را برای مردم تبیین و تفسیر کند.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز به این وظیفه خود در قبال قرآن به‌ خوبی عمل کرد و در طول 23 سال زمان نزول قرآن‌ کریم مردم را با عمق کلام الهی آشنا کرد.
حجت‌الاسلام میرعمادی اظهار داشت: باید راجع به قرآن فعالیت‌های علمی ریشه‌دار و سازنده انجام شود تا افراد نسبت به قرآن و موضوعات قرآنی تفکر عمیق داشته باشند.
امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: پیشرفت، توسعه و سربلندی لرستان در گرو انجام اقدامات ماندگار و اساسی از جمله تاسیس دانشکده علوم قرآنی است که برکات آن برای همیشه در استان لرستان نازل می‌شود.
حجت‌الاسلام میرعمادی اظهار داشت: مردم سومین گروهی هستند که در قبال قرآن‌ کریم مسئولیت دارند، آنان وظیفه دارند در آیات الهی تفکر و تدبر داشته و به این آیات الهی عمل و آن‌را کتاب زندگی خود قرار دهند.
دانشکده علوم قرآنی خرم‌آباد نخستین دانشکده علوم قرآنی است که به عنوان یکی از مصوبه سفر دوم هیئت دولت به لرستان مهرماه امسال در دو رشته تربیت معلم قرآن ویژه خواهران و تفسیر قرآن ویژه برادران دانشجومی پذیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول