اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز ازدواج صورت گرفت؛

کمک 3.5 میلیارد ریالی کمیته امداد به مددجویان نوعروس زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: به مناسبت روز ازدواج مبلغ 3.5 میلیارد ریال هزینه ازدواج به مددجویان نو عروس زنجانی کمک شده است.

کمک 3.5 میلیارد ریالی کمیته امداد به مددجویان نوعروس زنجانی
کمال حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اعطای کمک‌ هزینه‌های مذکور با توجه به تاکیدات پیامبر اسلام (ص) در زمینه امر ازدواج صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اصل 10 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمینه امر ازدواج اضافه کرد: تسهیل در امر ازدواج جوانان و انجام حمایت‌های لازم از جوانان در راستای تحقق این امر یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اقدامات بسیاری در زمینه تسهیل ازدواج جوانان و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم برای مشاوره پیش از ازدواج انجام می‌دهد.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌های برگزار شده توسط این نهاد در زمینه ازدواج آسان و آگاهانه یادآور شد: هدف از انجام مشاوره‌های مختلف تحکیم بنیان خانواده است.
حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در هفت ماهه سال‌جاری یک هزار و 374 مددجو از تسهیلات ازدواج کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان استفاده کرده‌اند، افزود: این کمک‌ها در قالب تامین جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان واجد شرایط اعطا شده است.
وی مبلغ کمک شده در زمینه تامین هزینه ازدواج به مددجویان زیر پوشش این نهاد را در هفت ماهه سال‌جاری 9 میلیارد و 689 میلیون ریال اعلام کرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به آغاز زندگی مشترک 598 نو عروس زنجانی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) یادآور شد: در همین راستا 377 فقره کمک هزینه جهیزیه با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد و 770 میلیون ریال به نو عروسان زیر پوشش این نهاد کمک شده است.
وی همچنین از اعطای 171 فقره هدیه ازدواج با اعتبار بالغ بر 343 میلیون ریال خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به فرزندان ذکور زیر پوشش این نهاد اعطا شده است.
حسنی اذعان داشت: همچنین 51 فقره کمک هزینه جهیزیه به صورت موردی و با اعتبار بالغ بر 153 میلیون ریال به نو عروسانی که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند نیز اعطا شده است.
وی خاطرنشان کرد: این کمک‌ هزینه‌ها مشارکت مردم خیر و نوع‌دوست استان زنجان صورت گرفته است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: کمک هزینه‌های تامین جهیزیه برای 598 نو عروس مددجو، اعطای هدیه‌ ازدواج به فرزندان ذکور و همچنین کمک‌های موردی به نو عروسانی که زیر پوشش این نهاد نیستند، به مناسبت روز اول ذی‌الحجه که مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)  است و همچنین به مناسبت گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر به مددجویان اعطا شده است.
وی همچنین از برگزاری همایشی با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان در روزهای آینده خبر داد و گفت: این همایش با حضور 200 نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران در آستانه ازدواج زیر پوشش این نهاد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول