اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی:

طراحی عروسک جزو بخش‌های داوری جشنواره قرار گیرد

خبرگزاری فارس: یک طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی گفت: طراحی عروسکی باید در کنار طراحی صحنه و لباس جزو بخش‌های داوری‌های جشنواره قرار گیرد و این اتفاق نوعی حمایت از فعالان عرصه طراحی عروسکی خواهد بود.

طراحی عروسک جزو بخش‌های داوری جشنواره قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، محسن ایمانخوانی با بیان اینکه در دوره‌های قبل جشنواره تئاتر، بخش عروسکی جدا بود، خاطرنشان کرد: باید هر کاری که با مخاطب کودک در ارتباط است، در قالب جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان صورت گیرد که امسال بخش عروسکی نیز در این جشنواره پذیرفته شده است.
وی افزود: طراحی عروسک همواره بر اساس فانتزی و رنگ‌آمیزی دنیای کودکان صورت می‌گیرد و خطوط کار کودک با خطوط بزرگسالان متفاوت است.
این سازنده عروسک‌های نمایشی با بیان اینکه اشکال عروسکی کودکان نشأت گرفته از واقعیت است، افزود: با توجه به اینکه علم بصری بچه‌ها خیلی قوی نیست باید المان‌هایی که برای آنها ساخته می‌شود متناسب با واقعیت آن در دنیای بیرونی باشد و زوایای کار کودکان و نوجوانان باید با دنیای ذهنی آنها در خصوص عروسک هماهنگ باشد.
وی با اشاره به اینکه در طراحی عروسک یک مرحله از جان بخشی اتفاق می‌افتد، بیان کرد: عروسک‌هایی که برای نمایش ساخته می‌شود باید قابلیت جان بخشی و تحرک را به صورت بالقوه در خود داشته باشد.
ایمانخوانی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی نمایش عروسکی "کار برای کودک" است، خاطرنشان کرد: ساخت نمایش در حوزه کودک و نوجوان بسیار سخت است و نیاز به شناخت دنیای آنها برای برقراری ارتباط دارد؛ لذا باید کدها و المان‌های نمایش‌ها بسیار شفاف باشد تا سوء برداشت ایجاد نشود.
وی در خصوص میزبانی همدان نیز بیان داشت: همدان همواره میزبان خوبی برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بوده است و در سال‌های قبل نیز میزبانی آبرومندانه‌ای داشته است.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 15 تا 20 آبان ماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول