اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان‌وبلوچستان خبر داد:

اعزام دو گروه نمایشی سیستان‌وبلوچستان به تئاتر منطقه‌ای کشور

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان ‌و بلوچستان گفت: دو گروه نمایشی استان سیستان و بلوچستان به بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور اعزام شدند.

اعزام دو گروه نمایشی سیستان‌وبلوچستان به تئاتر منطقه‌ای کشور
سید ابوالفضل هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دو گروه نمایشی استان که در پایان جشنواره استانی، جواز حضور در بیست و سومین جشنواره منطقه‌ای کشور را کسب کرده بودند امروز برای حضور در این جشنواره به جزیره قشم اعزام شدند.
وی افزود: نمایش "اعترافاتی درباره زنان" به کارگردانی رامین رخ‌فروز از زاهدان و نمایش "ایستاده تا مقصد" به کارگردانی نصیر برهانزهی از ایرانشهر نمایش‌های اعزامی استان به این جشنواره کشوری هستند.
رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: هنرمندان استان در این جشنواره برای کسب جواز حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر با گروه‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان و شیراز به رقابت می‌پردازند.
هاشمی گفت: دو نمایش "اعترافاتی درباره زنان" و "ایستاده تا مقصد" در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان با رأی هیئت داوران موفق به کسب جواز حضور در بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور شدند.
وی در ادامه افزود: هنرمندان گروه‌های مختلف تئاتر شهرستان زاهدان بالغ بر 85 شب اجرای نمایش خواهند داشت.
رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان ‌و بلوچستان یادآور شد: پس از برگزاری موفق بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی، اجرای عموم نمایش‌های آماده شده در شهرستان زاهدان در دستور کار این مؤسسه قرار گرفت.
هاشمی تصریح کرد: در این مدت، هشت نمایش تهیه شده توسط هنرمندان گروه‌های هنری زاهدان برای تماشای علاقه‌مندان هنرهای نمایشی به اجرای عمومی می‌روند که تعدادی از آنان را نمایش‌های شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تشکیل می‌دهد.
وی گفت: در میان نمایش‌هایی که در این شب‌ها اجرا می شوند یک نمایش میدانی و یک نمایش دانش‌آموزی نیز وجود دارد که می‌تواند مخاطبان خاص خود را جذب کنند.
رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان ‌و بلوچستان خاطرنشان کرد: تمامی این نمایش‌ها در طول 85 شب در سالن تئاتر شهر واقع در فرهنگسرای جوان شهرستان به اجرا می‌روند.
هاشمی گفت: نمایش‌های "اعترافاتی درباره زنان، آدم و حوا، کبوتری ناگهان، برخوانی سودابه و سیاوش، محرمانه خسروی و قورباغه: شاهزاده مرا ببوس" به همراه نمایش دانش‌آموزی محاکمه و تعزیه عروج خون نمایش‌هایی هستند که در این مدت به روی صحنه می‌روند.
وی افزود: همچنین مراحل اولیه آماده سازی نمایش پایان خوش سرهنگ برای شرکت در جشنواره تئاتر دانشجویان کشور به نویسندگی سید ابدالفضل هاشمی و کارگردانی مهدی تقی‌زاده با همکاری دانشجویان علاقه‌مند به تئاتر به زودی آغاز می شود.
رئیس مؤسسه هنرهای نمایشی سیستان ‌و بلوچستان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مؤسسه هنرهای نمایشی زاهدان، نمایش‌هایی که به جشنواره تئاتر استانی راه پیدا نکردند با رأی هیئت نظارت استان به اجرای عموم گذاشته می‌شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول