اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش "دختران باغ‌های قالی":

جشنواره تئاتر کودک در ارتقای کیفیت تئاتر کودکان مؤثر است

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش "دختران باغ‌های قالی" گفت: جشنواره تئاتر همواره در ارتقای کیفیت تئاتر کودکان و نوجوانان تأثیرگذار بوده است.

جشنواره تئاتر کودک در ارتقای کیفیت تئاتر کودکان مؤثر است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، افسانه زمانی که امسال برای نخستین بار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور می‌یابد، افزود: جشنواره تئاتر همواره در ارتقای کیفیت تئاتر کودکان تأثیر گذار بوده است به طوریکه در سال‌های آینده با ارتقای کیفیت برگزاری، موجب رشد بیشتر تئاتر کودک و نوجوان می‌شود.
وی با اشاره به بخش موسیقایی نمایش" دختران باغ های قالی" عنوان کرد: در موسیقی ایرانی ریتم‌های خاصی وجود دارد که برای کودک و نوجوان قابل درک و فهم است و آنها باید آن را بشنوند.
این کارگردان اذعان کرد: اگر بخش موسیقی نمایش پر رنگ باشد، کودکانه و لذت‌بخش است اما این موسیقی باید در قالب آموزش به کودک بگنجد چراکه موسیقی و آموزش مکمل یکدیگرند.
وی با بیان اینکه نمایش "دختران باغ های قالی" با بهره گیری از عروسک‌ها اجرا می‌شود، افزود: دو تکنیک عروسکی نخی و سایه‌ای در این نمایش به کار رفته است و کودک با بهره‌گیری از عروسک‌ها به خوبی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.
زمانی تشریح کرد: شکل اجرای نمایش، عروسکی است و در آن موسیقی ایرانی و طراحی صحنه به صورت کاملا کودکانه، شاد و جذاب انتخاب شده است.
وی به خلاصه‌ای از داستان نمایش "دختران باغ های قالی" اشاره کرد و بیان داشت: دخترک کوچک قالی‌بافی نقش قالی را گم می‌کند و برای پیدا کردن نقشه، وارد ماجراهایی می‌شود و با آشنا شدن با دختران باغ‌های قالی، نقش را پیدا می‌کند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 15 تا 20 آبان در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول