اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس تأکید کرد:

لزوم بازبینی محتوای تئاتر کودک توسط کارشناسان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: به منظور جلوگیری از ترویج ابتذال به بهانه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رفتار دست‌اندرکاران و محتوای نمایش‌ها باید توسط کارشناسان متدین و متخصص بازبینی شود.

لزوم بازبینی محتوای تئاتر کودک توسط کارشناسان
عیسی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فراهم شدن فضای ضد فرهنگی به بهانه جشنواره‌های مختلف کودک و نوجوان اظهار کرد: باید فضا و محتوای جشنواره‌ها با شریعت مقدس اسلام و جمهوری اسلامی سنخیت داشته باشد اما فضایی که از برگزاری جشنواره فیلم کودک در سال گذشته ایجاد شد تأسف متدینان و کسانی که دغدغه دین را دارند، برانگیخت.
وی با بیان اینکه بد‌حجابی برخی از افراد و هنرمندان در جشنواره‌های مختلف در اروپا هم مشاهده نمی‌شود، افزود: کسی که متولی برگزاری چنین جشنواره‌هایی است باید فضای دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان را به خوبی درک کند و بداند که این شهر نسبت به سایر نقاط کشور به ارزش‌های دینی بیشتر اهمیت می‌دهند.
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تنها نباید به پر کردن اوقات فراغت کودکان و مردم پرداخت، تصریح کرد: برخی از نمایش‌ها که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد با فرهنگ ما همخوانی ندارد و دارای اثربخشی مطلوب و درستی نیست.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های فعلی جامعه به دلیل استفاده از ماهواره، فیلم و ابزارهای مختلف فرهنگی است که اگر در حوزه کودک و نوجوان ابزار هنر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد علاوه بر تبلیغ ضد ارزش‌ها به نوجوانان، فرهنگ و بنیان خانواده‌ها دچار آسیب خواهد شد.
جعفری گفت: برای جلوگیری از ابتذال و بی‌بندوباری در جشنواره تئاتر کودک باید عده‌ای از کارشناسان متدین و متخصص فیلمنامه و محتوای جشنواره را ارزیابی کنند و در صورت تأیید برای کودکان و عموم مردم اجرا و پخش شود.
وی با تأکید بر اینکه مشکل همدان تحجر نیست، ابراز کرد: نباید نسبت به ضد ارزش‌ها بی‌تفاوت بود و سکوت کرد و این نکته در همدان حائز اهمیت است که منتقدان جشنواره به خاطر داشتن دغدغه دینی سکوت نمی‌کنند.
نماینده مردم همدان و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از افراد نمی‌توانند فضای دینی و ارزشی حاکم در استان همدان را بپذیرند و به همین دلیل می‌گویند مشکل همدان متحجر بودن مردمان این دیار است.
وی با تأکید بر اینکه سخنان رهبر انقلاب درست و حکیمانه است، اضافه کرد: لقب دارالمؤمنین توسط رهبر معظم انقلاب برای این استان انتخاب شده است بنابراین اگر مشکل همدان داشتن تحجر است این عنوان برای همدان انتخاب نمی‌شد.
جعفری در پایان خاطرنشان کرد: همه کارگزاران، مدیران و مسئولان نظام باید عملکرد و رفتار خود را با خواسته‌های مقام معظم رهبری بسنجند و نظر شخصی خود را در امور مختلف لحاظ نکنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول