اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش "ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس":

جشنواره تئاتر کودک فقط باید در همدان برگزار شود

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش "ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس" گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فقط باید در همدان برگزار شود.

جشنواره تئاتر کودک فقط باید در همدان برگزار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، حسین ابراهیمی که سالانه حدود سه کار کودک کودک تولید می‌کند، اظهار داشت: از سال 75 تاکنون پنج دوره در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور داشتم اما هیچ جای ایران به اندازه همدان نمی‌تواند میزبان خوبی برای جشنواره باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در همدان با تئاتر به صورت حرفه‌ای برخورد می‌شود و آگاهی کاملی از هنرهای نمایشی وجود دارد، جشنواره در همدان می‌تواند به موفقیت برسد.
این کارگردان اجرای نمایش کودکان را بسیار پردردسر دانست و افزود: نمایش‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود بسیار هزینه‌بر است اما به این موضوع در شهرستان ها توجهی نمی‌شود و نمایش‌های کودک مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایش‌های کودکانه دارای موسیقی، رنگ، لباس، طراحی و دکور خاصی است، باید سیستم مدیریتی تئاتر حمایت ویژه‌ای از تئاتر کودکان داشته باشد.
ابراهیمی مخاطب نمایش های کودکان را مخاطبان ویژه‌ای دانست و افزود: کودکان با خزانه اطلاعاتی و احساساتی خود روی صندلی‌هایی می‌نشینند که باید سرشار از جاذبه‌های کودکانه باشد.
وی بیان کرد: قصه نمایش‌های کودکانه باید بتواند به گونه‌ای باشد که با دنیای آنها همخوانی داشته باشد و بازیگران بتوانند خود را به بچه‌ها نزدیک کنند.
ابراهیمی با اشاره به نمایش "ملاقات شنل قرمزی و گرگ بدجنس در ایستگاه اتوبوس" تصریح کرد: این نمایش تلفیقی از افسانه و قصه‌های قومی با محوریت داستان شنل قرمزی است که در بخش بین‌الملل هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه می‌رود.
وی با اشاره به اینکه این نمایش به سهولت با مخاطبان کودک ارتباط برقرار می‌کند، افزود: این نمایش بسیار جذاب، شاد و دوست داشتنی است به نحوی که تلفیقی از 12 تا 13 قصه و افسانه است و این موجب منحصر به فرد بودن نمایش است.
این کارگردان طراحی صحنه نمایش "ملاقات شنل قرمزی..." را به صورت دینامیک اعلام کرد و افزود: در این نمایش طراحی صحنه به گونه‌ای است که کلبه مرکزی متحرکی وجود دارد که تغییر کرده و فضاهای مختلفی را می‌سازد.
حسین ابراهیمی سال 74 با نمایش "بچه های پارکینگ کیلومتر 5"، سال 75 با نمایش "آرزو" و در سال 78 با نمایش "رقص خیال" در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور داشت.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 15 تا 20 آبان در همدان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول