اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام طائب:

امر به معروف باید در جامعه فراگیر شود

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه عمار گفت: هدف اول دشمن از بین بردن حیاء در جامعه ما است، و همچنین در قرآن آمده که اگر حیاء از بین برود، دین نیز از جامعه خارج و از بین خواهد رفت.

امر به معروف باید در جامعه فراگیر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مهدی طائب در آخرین روز از نشست هم‌اندیشی مداحان نخبه بسیجی کشور در مشهد اظهار داشت: امام زمان (عج) وعده‌ای است که خداوند متعال از زمان حضرت آدم تا کنون به همه داده است.
وی با بیان این مطلب که مقصد همه انبیاء مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) بوده، گفت: یک امتی بار امامت، امام زمان را به دوش گرفته که این امام را باید در قله قرار دهند، بنابراین تنها راه انجام این کار امر به معروف است.
وی گفت: ما منتظران ظهور هستیم که خدا وعده آن را به همه امت‌ها داده است، بنابراین اگر می‌خواهید امام زمان در امت ما به قدرت برسد، تنها راه آن وجود داشتن آمر به معروف در جامعه است.
حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: جامعه منتظرالظهور بارزترین صفت آن امر به معرف است که اگر امر به معروف شاخص شد به ظهور منجی عالم بشریت سرعت می‌بخشد.

امر به معروف باید در جامعه فراگیر شود

وی با اشاره به این مطلب که احساس می‌شود در جامعه باید مسئله امر به معروف را فراگیر کنیم، ادامه داد: اگر انتظار ظهور داریم این امربه معروف و نهی از منکر همگانی شود ولی متاسفانه در این زمینه بسیار کم کار می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همچنین متاسفانه نه از خود امر به معروف در جامعه تبلیغ می‌کنیم و نه خودمان آن را انجام می‌دهیم.
وی با بیان این مطلب که امروز دشمن جامعه منتظرالظهور ما را مورد هدف قرار داده، ادامه داد: هدف اول دشمن از بین بردن حیاء در جامعه ما است، و همچنین در قرآن آمده که اگر حیاء از بین برود، دین نیز از جامعه خارج و از بین خواهد رفت.

امروز با پدیده تهاجم به حیاء روبرو هستیم

حجت‌الاسلام طائب نیز با اشاره به این مطلب که امروز با پدیده تهاجم به حیاء از سوی دشمن روبرو هستیم، افزود: متاسفانه در جامعه نهی از منکر انجام نمی‌شود، بلکه اصلاً این کار در جامعه ما وجود ندارد و باید برای این کار سیستم و ساز و کاری ایجاد و تعریف شود.
وی با اشاره به این مطلب که در منبرهای مسائل حجاب بازگو نمی‌شود، گفت: اگر سخنرانان هر منبر و مجلسی می‌روند در ابتدا به مسئله حجاب بپردازند و در مورد این موضوع نیز سخنرانی کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که در باب حجاب افراد را به غرقگاه نزدیک کرده ایم، تصریح کرد: دقیقاً یک خط نشان دادیم و گفتیم تا همین جا کافی است و دیگر سخت گیری نکردیم، بنابراین خیلی راحت روسری‌های زنان ما از مرز و خط خودش فراتر رفته است.
وی گفت: برای ماه محرم امسال باید همه یک برنامه ریزی داشته باشیم و به‌‌ویژه منبری‌ها و مداحان در مسئله حجاب با احتیاط در ابتدای مجالس خود سخن بگویند.
حجت‌الاسلام طائب با اشاره به این مطلب که متاسفانه مسئله حجاب در مجالس ما به هیچ وجه بیان نمی‌شود، تاکید کرد: اگر مسئله حیاء از جامعه ما برود دیگر نمی‌توان در جامعه منتظر ظهور باشیم، دشمن شما را زمینه‌ساز دیده و نگاه می‌کند.

دشمن درصدد خاموش کردن چراغ انقلاب است

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که احمدی‌نژاد می‌گوید بیداری انسانی، اظهار داشت: بعضی از دوستان می‌گویند که این بیداری انسانی و اسلامی که مطرح می‌شود، چیست؟ و به عنوان مثال می‌گویند این افرادی که می‌خواهند وال‌استریت را فتح کنند، بیداری اسلامی است، در حالی که آنها اصلاً مسلمان نیستند.
حجت‌الاسلام طائب بیان داشت: این آقایان مبداء را گم کرده اند و دعوای بیداری اسلامی و انسانی را مطرح می‌کنند.
وی ادامه داد: حضرت امام وقتی انقلاب پیروز شد فرمودند که ما انقلابمان را به دنیا و جهان صادر خواهیم کرد.
وی با اشاره به این مطلب که ذات انقلاب ما طلب امام زمان (عج) بود، گفت: امام زمان (عج) قرار است، ظهور کنند و در عالم حکومت عدل و عدالت تشکیل دهند، و ظالم برود و عادل بیاید، بنابراین حرف انقلاب ما عدالت است.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما در این یکی از مدل‌های لیبرالیسم بودیم که حضرت امام آمد و مردم ما را بیدار کردند و گفتند که این عدالت نیست.
حجت‌الاسلام طائب گفت: کسی که دروغگو بودن آنها را در ایران پایه‌گذاری کرد امام بود که این باید به همه دنیا صادر شود و همچنین همه آرام آرام توسط ما خواهند فهمید چیزی که در دنیا حاکم است، ظلم است.
وی تصریح کرد: هرکسی در هر جای دنیا متوجه شود که سرمایه‌داری ظالم بوده، از ایران یاد گرفته است.
وی با اشاره به موضوع مشهور به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی گفت: درست زمانی که از کشورهای مختلف در ایران برای کنفرانس بیداری اسلامی حضور دارند، و به دنبال الگوگیری از حکومت ما بودند، دشمن آمد و گفت که سه هزار میلیارد تومان در این کشور دزدی شده، و شما از چه جایی می‌خواهید الگو بگیرید، بنابراین هدف آنها از این کار خاموش کردن چراغ انقلاب است.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول