اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی کشور:

سلاح امر به معروف اندیشه و کلام است

خبرگزاری فارس: معاون مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با رویکرد فرهنگی اجرا شود که محور آن اندیشه و کلام است.

سلاح امر به معروف اندیشه و کلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالله نجفی سه‌شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد:‌ از ۷ سال پیش تاکنون ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی در قوه قضاییه کار خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: این ستاد در راستای کاهش جرایم تاکنون به جذب نیرو پرداخته که حدود ۷۰ هزار نفر را در کشور جذب کرده‌ایم و این تعداد افراد در همه استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌هایی که حوزه قضایی داریم فعالیت خواهند کرد.
معاون مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی کشور اضافه کرد: تأکید ما بر استفاده از نیروهایی است که سن‌شان حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۰ سال باشد البته در این میان بر استفاده از نیروهای جوان تأکید نداریم چرا که لازمه اجرای امر به معروف و نهی از منکر دوری از احساسی عمل کردن است.
وی تصریح کرد: اندیشه و کلام دو اسلحه اساسی و دو ابزار جدی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است چرا که نباید در اجرای این فریضه درگیری باشد بنابراین افرادی که سن بالاتری دارند می‌توانند در این زمینه موفقیت بیشتری داشته باشند و در نهایت کار بدون تنش انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: نظام اسلامی ما، نظامی مردمی است و این مردمی بودن نظام موجب شده تا همواره در طول این سه دهه هرگاه از نیروهای مردمی برای انجام کار استفاده کرده‌ایم، توانسته‌ایم به موفقیت دست یابیم.
نجفی خاطرنشان کرد:‌ یکی از دغدغه‌های قضات پرونده‌های زیاد است که باید برای این منظور فکری شود و لازمه رسیدن به این هدف برخورد با مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم است.
معاون مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی کشور عنوان کرد:‌ قوه قضاییه نمی‌تواند در عرصه پیشگیری و امر به معروف و نهی از منکر به تنهایی وارد شود ولی محوریت این کار را می‌تواند داشته باشد. بنابراین اجرای امر به معروف و نهی از منکر و رسیدن به اصل پیشگیری با همراهی و تعامل همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.
وی توضیح داد:‌ در استان قزوین در ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی ۴۵۰ نفر جذب شده‌اند که در جذب نیروها داشتن حداقل دیپلم ملاک پذیرش بوده البته تأکید ما بر این است که نیروهای مردمی حدالامکان از تحصیلات بیشتری برخوردار باشند تا در نهایت تصمیم‌ها عاقلانه و در فضای آرام منجر به کاهش جرایم شود.
نجفی در پایان خواستار تشکیل کلاس اخلاق برای اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی از سوی نماینده ولی فقیه در استان شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول