اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل استان‌های وزارت ارشاد:

اصولگرایی، فضای حاکم بر مطبوعات کشور است

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها رکن آگاهی جامعه هستند و اصولگرایی فضای حاکم بر مطبوعات کشور است.

اصولگرایی، فضای حاکم بر مطبوعات کشور است
به گزارش خبرنگار فارس از غرفه گیلان در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، همایون امیرزاده صبح امروز در بازدید از غرفه گیلان در این نمایشگاه، اظهار داشت: در حوزه مطبوعات کشور نیازمند حرکت جدی‌تر برای کیفی‌سازی محتوایی هستیم.
وی با بیان اینکه آموزش رکن توسعه کیفی محتوایی نشریات کشور است، افزود: آموزش خبرنگاران و اصحاب رسانه اخلاق‌گرا می‌تواند بهره‌برداری از فضای رسانه‌ای در راستای توسعه کشور و دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را افزایش دهد.
معاون اداره‌ کل استان‌های وزارت ارشاد با تمجید از انتشار 131 نشریه در گیلان گفت: این تنوع در نشریات گیلان باید منشا فکر و اندیشه و 131 تریبون متنوع برای ارائه اخبار و تحلیل‌های خبری باشد. 
وی تصریح کرد: در استان‌های کشور باید هر نشریه دارای میز تحریریه جدا و کاملا مستقل از دیگر نشریات داشته باشد و در این صورت است که مطبوعات عامل گره‌گشایی از مشکلات می‌شوند.
امیرزاده با اشاره به مواضع مردم‌محوری مجموعه وزارت ارشاد، اذعان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سپردن و واگذاری امور به مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی پیشگام بوده و این نگاه و نگرش در تمام حوزه‌های تحت نظارت این وزارتخانه سرعت یافته است.
وی روزآمدی مطبوعات، تعمیق، تعامل و دوستی بین فعالان این بخش، باورمندی حاکمیت به اثرگذاری مطبوعات و اتخاذ شیوه‌های حمایتی و ارجحیت رویکرد ملی بر رویکردهای صنفی توسط مطبوعات را از عوامل تاثیرگذاری مطبوعات عنوان کرد. 
معاون اداره کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تمام فعالان مطبوعاتی که دل در گرو عزت ایران اسلامی دارند و در چارچوب‌های قانونی به انجام وظایف ذاتی خود مشغول هستند به عنوان فرصت‌های پیش روی نظام تلقی می‌شوند و نگاه دولت به آنها یکسان است.
وی توسعه در حوزه فرهنگی را یکی از مباحث مهم هر کشور عنوان کرد و افزود: توسعه و رونق‌بخشی به تمام عرصه‌های فرهنگی از مهم‌ترین دغدغه‌های برنامه‌ریزان و نخبگان فرهنگی کشور محسوب می‌شود.
امیرزاده، فرهنگ را عنصر و کلید اساسی توسعه دیگر ابعاد جامعه دانست و تصریح ‌کرد: والاترین عنصری که در هر جامعه نقش اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است. 
وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و نظامی قدرتمند باشد ولی از فرهنگ غنی و صحیحی برخوردار نباشد، آن جامعه موجودیت خود را در تمام عرصه‌ها از دست می‌دهد.

* رسانه در صف مقدم مبارزه با صهیونیسم است 
  
این مسئول، با بیان اینکه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نقش محوری را در توسعه بصیرت و آگاهی‌های جامعه دارند، اظهار داشت: رسانه‌ها با پیروی خالصانه از ولایت، عملکرد مسئولان نظام را برای آگاهی دادن به جامعه در راه رسیدن به توسعه پایدار و اهداف سند چشم‌انداز یاری می‌کنند. 
وی اضافه کرد: قدرت‌های سلطه‌جو با به‌کارگیری انواع روش‌ها سعی در تحمیل نظرات خود به دیگر ملت‌ها هستند و خبرنگاران مسلمان، مومن و متعهد می‌توانند به عنوان چشم بیدار ملت‌ها در کشف و خنثی‌سازی توطئه‌ها نقش مهم و اساسی به عهده داشته باشند.  
امیرزاده با اشاره به فعالیت لابی صهیونیستی در رسانه‌های کشورهای غربی یادآور شد: رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم مبارزه با صهیونیسم بین‌المللی است. 
وی با تمجید از تلاش‌های مدیرعامل خانه مطبوعات ایران و هیئت‌مدیره ارزشی این خانه، بیان داشت: از نزدیک شاهد تلاش این عزیزان بوده‌ام و باید فعالیت‌های این خانه با اجرای برنامه‌های تبیین شده افزایش یابد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول