اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌ مقام ارشاد گیلان:

قدمت مطبوعات گیلان بیش از 90 سال است

خبرگزاری فارس: قائم‌ مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: قدمت مطبوعات گیلان بیش از 90 سال است و به دلیل همین سابقه، امروز باید کیفی‌سازی محتوایی مطبوعات در دستور کار جامعه رسانه‌ای استان باشد.

قدمت مطبوعات گیلان بیش از 90 سال است
به گزارش خبرنگار فارس از غرفه گیلان در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، مصطفی شریعتی صبح امروز در بازدید از غرفه گیلان، اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات فرصت مناسبی برای معرفی نشریات استانی است و از این طریق نیز می‌توان گیلان را به دیگر هموطنانمان معرفی کنیم.
وی افزود: گیلان دارای جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و مذهبی بسیاری بوده و شناساندن این استعدادها از طریق رسانه‌ها سبب افزایش سفر گردشگران به گیلان است.
قائم‌ مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ضرورت دانش‌افزایی خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: انتخاب تیتر مناسب و رعایت اصول خبرنویسی موجب جذب مخاطبان می‌شود. 
وی، قدمت مطبوعات گیلان را به بیش از 90 سال دانست و تصریح کرد: انتظارات مردمی از نشریات گیلان بالاتر از  وضعیت کنونی است. 
شریعتی با بیان اینکه باید روزنامه‌نگاری را یک حرفه تلقی کرد، اذعان داشت: گیلان 90 سال پیش روزنامه داشت و باید امروز کیفی‌سازی محتوایی مطبوعات در دستور کار جامعه رسانه‌ای استان باشد.  
وی اظهار داشت: اگر خبرنگاران با نگاه کارشناسی و آسیب‌شناسانه به موضوعات مختلف بپردازند بدون تردید می‌توان امیدوار بود که بسیاری از نارسایی‌ها و اتفاق‌های ناخوشایند قبل از وقوع اطلاع‌رسانی شود و مردم از طریق شناخت عمیق ریشه‌ها و عوامل آن به آگاهی دست یابند.   
این مسئول، تلاش برای حفظ وحدت و همبستگی و انعکاس کارآمدی نظام را از اولویت‌های کار خبرنگاران عنوان کرد که به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند. 
وی، کارکرد اصلی کار خبرنگاری را تنویر افکار عمومی دانست و گفت: خبرنگاران جامعه را با حقایق رویدادها آشنا می‌کنند و نقش کلیدی در توسعه پایدار دارند.   
شریعتی خاطرنشان کرد: امروزه در صحنه‌های مختلف حضور خبرنگاران موجب می‌شود تا اقشار مختلف جامعه در جریان اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام شده قرار گیرند و اگر فعالیت این قشر نباشد هرگز نمی‌توان تصور کرد که مردم حقیقت را ببینند و نسبت به آن قضاوت کنند.   
وی، اصحاب رسانه را انتقال دهنده خواسته‌های مردم به مسئولان و عملکرد مسئولان در راستای خدمت به مردم عنوان کرد. 
این مسئول، تصریح کرد: خبرنگاران باید پاسداران فرهنگی جامعه باشند و در این شرایط فرهنگی و اجتماعی به عنوان سرباز از انقلاب اسلامی به ویژه در بخش‌های فرهنگی پاسداری کنند. 
وی، تلاش خبرنگاران در عرصه‎های اطلاع‌رسانی به جامعه به‌ویژه در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن را ارزشمند، مهم و قابل قدردانی دانست.  
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول