اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

گیلان میزبان جشنواره ملی مطبوعات شود

خبرگزاری فارس: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برگزاری جشنواره ملی مطبوعات در یکی از رشته‌های روزنامه‌نگاری به میزبانی گیلان شد.

گیلان میزبان جشنواره ملی مطبوعات شود
به گزارش خبرنگار فارس از غرفه گیلان در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، محمدجعفر محمدزاده ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در این نمایشگاه، اظهار داشت: گیلان از استان‌های مستعد در حوزه مطبوعات کشور است.
وی با اشاره به انتشار ده‌ها نشریه محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در گیلان، افزود: برگزاری جشنواره ملی مطبوعات در یکی از رشته‌های روزنامه‌نگاری به میزبانی این استان ضروری است.
معاون وزیر ارشاد گفت: باید تلاش کنیم به طرف کیفی‌سازی و ارتقای محتوایی نشریات حرکت کرده و از کمی‌نگری پرهیز شود. 
وی با بیان اینکه صدور مجوز برای نشریات تخصصی با راهبرد توسعه این نوع نشریات جهش داشته است، تصریح کرد: تخصصی کردن نشریات یکی از اهداف معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد است. 
محمدزاده، گیلان را از استان‌های پیشرو در حوزه مطبوعات خواند و بیان داشت: گیلان باید با برگزاری جشنواره‌های ملی، دوره‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی جزو استان‌های پیشرو باشد.

*برگزاری جشنواره مطبوعات کشور در دهه فجر امسال

وی با اشاره به ارتقای سطح کیفی نمایشگاه هجدهم بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: امسال پنج میلیارد ریال بن خرید مطبوعات به بازدید‌کنندگان و مراجعه‌کنندگان نمایشگاه مطبوعات اختصاص می‌یابد و این مبلغ برای مرحله نخست در نظر گرفته شده و در صورت استقبال مناسب اقشار مختلف مردم از نمایشگاه، قابل افزایش است.  
معاون وزیر ارشاد، گیلان را در حوزه مطبوعات غنی دانست و ابراز داشت: مطبوعات گیلان با ابتکار و خلاقیت و برگزاری مجامع تخصصی باید نقش عمده‌ای در توسعه اطلاع‌رسانی ایفا کنند.
وی با تاکید بر اینکه گیلان باید به جایگاه رفیع خود در حوزه اطلاع‌رسانی نزدیک‌تر شود خاطرنشان کرد: از برگزاری جشنواره ملی مطبوعات در گیلان حمایت می‌کنیم. 
محمدزاده با اشاره به افزایش تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه خاطرنشان کرد: تفاوت چشمگیری که نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته دارد این است که جشنواره و نمایشگاه از یکدیگر جدا شده و هجدهمین جشنواره مطبوعات همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود. 
 
*طرح جامع آموزش رسانه در گیلان برگزار می‌شود
 
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز با اشاره به ساماندهی حدود 500 خبرنگار گیلانی در خانه مطبوعات این استان، اظهار داشت: گیلان قطب روزنامه‌نگاری شمال کشور است.
ابراهیم بهمنی‌جلالی با بیان اینکه نخستین دوره طرح ولایت خبرنگاران که ابتکار کمیته این خانه بود در گیلان برگزار شد، افزود: تلاش می‌شود که در طرح جامع دوساله آموزش رسانه، تمام خبرنگاران واجد شرایط در آموزش مقدماتی، تکمیلی و تخصصی حضور یابند. 
وی گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ملی مطبوعات در یکی از رشته‌های روزنامه‌نگاری با پیشنهاد و تفاهم اولیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد آغاز می‌شود.
عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات ایران با قدردانی از مدیران‌ کل حوزه معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، بیان داشت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها بیشترین همکاری را در توسعه آموزش خبرنگاری استان داشته است.
به گزارش فارس، در این نشست علی کریمی‌پاشاکی نایب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان و هادی طوماری نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نمایشگاه هجدهم مطبوعات حضور داشتند. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول