اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خانواده در انتظار معجره الهی؛

بیمار مرگ نباتی 6 سال در انتظار زندگی مجدد

خبرگزاری فارس: همسر فداکار بابلی با اتکا به خداوند و پرستاری شبانه‌روزی از بیمار مرگ نباتی همچنان در انتظار بازگشت شوهرش لحظه‌شماری می‌کند.

بیمار مرگ نباتی 6 سال در انتظار زندگی مجدد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، علیرضا زاهدیان 45 ساله متاهل، دارای دو فرزند اهل و ساکن بابل شش سال قبل به دلیل ایست قلبی بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های دولتی بابل منتقل شد، اما به دلیل عدم حضور به‌موقع پزشکان وی به کما رفته و بعد از گذشت سه روز که پزشکان از وی قطع امید کرده بودند این بیماروارد زندگی نباتی شد.
سیده شیرین کیانژاد همسر علیرضا که به دلیل علاقه و عشق وافر به همسرش حاضر نشد علیرضا را در این حال رها کند با گذشت و فداکاری و خط کشیدن بر همه آرزوهای زیبا و قشنگ خود تصمیم گرفت تا آخرین لحظه از همسرش در منزل نگهداری کند.
این زن فداکار به مدت شش سال با وجود اینکه پزشکان از بهبودی علیرضا قطع امید کرده‌اند با وجود همه مشکلات مادی و معنوی از شوهرش نگهداری کرده و تنها در انتظار معجزه‌ای از سوی خداوند برای بهبودی شوهرش لحظه‌شماری می‌کند.
هر چند این همسر فداکار بابلی برای نگهداری شوهرش در طی شش سال علاوه بر بدهکاری به بانک‌های مختلف شهرستان بابل، سلامتی خود را از دست داده و دچار بیماری‌های مختلف از جمله عفونت چشم، سرگیجه، سردرد، کم‌خونی و افت فشار و دیسک کمر شده است، اما از حمایت‌های بی‌دریغ دفتر ریاست جمهوری و رئیس بهزیستی بابل تقدیر کرده و خواستار حمایت بیشتر مسئولان شد.
سیده شیرین کیانژاد در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بابل به تشریح زندگی خود با این بیمار مرگ نباتی پرداخت.
وی افزود: صاحب دو فرزند پسر20و15 ساله هستم، پسر بزرگ من در حال حاضر هزینه زندگی ما را پرداخت می‌کند این در حالی است که خود نیز مدت دو سال نامزد کرده و قادر به پرداخت هزینه عروسی خود نبوده، گذشته از این که دارای مشکل پرداخت اقساط مسکن نیز هستیم.
کیانژاد بیان داشت: شوهرم مکانیک بوده که در محل کار دچار ایست قلبی شده است، بعد از اینکه به بیمارستان منتقل شد به علت عدم رسیدگی و درمان به موقع به کما رفت و بعد از سه روز وارد زندگی نباتی شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر همسرم دارای زندگی نباتی است یعنی بیمار در حالت کما قرار دارد، اما در مقابل خیلی از عوامل بیرونی از قبیل شادی و غم عکس‌العمل نشان داده و این امر برای من کاملا مشهود است در حالی که به نظر پزشکان وی قادر به درک عوامل محیطی دور و اطراف خود نیست.
کیانژاد افزود: دکتر کتابچی به همراه پرفسور آمریکایی برای معاینه شوهرم بر بالین وی حضور یافته اما بعد از معاینه ابراز ناامیدی کرده و بیان داشتند چون بیمار از مغز خود استفاده نکرده مغزش به مرور زمان از بین رفته است.
این همسر فداکار افزود: با وجود نظر اطرافیان و پزشکان که از او ناامید شدند، اما به زعم من او هر روز بهتر از دیروز می‌شود؛ زیرا هنوز در کنار خانواده بوده و نفس می‌کشد و این سبب دلگرمی من است و هرچند با نگهداری از شوهرم متحمل هزینه سنگینی می‌شوم، اما با وجود مشکل مالی هرگز دست از تلاش برای بهبودی وی نمی‌کشم.
کیانژاد با تشکر از حمایت جدی محمدی رئیس بهزیستی بابل بیان داشت: در مراقبت و نگهداری همسرم، خانواده خودم و همسرم، خیرین، بستگان، دفتر ریاست جمهوری، اداره بهزیستی با خرید دستگاهی برای غذادهی به بیمار و کمک چهار میلیون تومانی برای خرید خانه و دادن مستمری ماهیانه به مبلغ 50 هزار تومان و خرید تجهیزات منزل از من حمایت کرده، ولی با توجه به حمایت‌های زیاد در مخارج زندگی دچار مشکل هستم.
کیانژاد اضافه کرد: تروخشک کردن همسرم باعث شده که هر دو چشمم عفونی شده و دچار سرگیجه، سردرد، کم‌خونی و افت فشار، دیسک کمر و بیماری روحی شوم، ولی به پاس محبت و علاقه‌ای که شوهرم در زمان بهبودی در حق من و فرزندانم روا داشته این مشکلات را تحمل می‌کنم به امید روزی که از خواب بیدار شده و شاهد معجزه شفای او از جانب خداوند باشم.
وی با اشاره به واکنش دیگران در قبال کاری که انجام می‌دهد، بیان داشت: خانواده‌ام از این وضعیت خسته شدند، ولی من به خاطر شوهرم و مواظبت از او مجبورم همیشه در خانه باشم، شش سالی است که به جز مسافرت به مشهد به همراه همسرم از بابل خارج نشدم که این امر سبب بیماری روحی من شده، برای همین همه از من تقاضا می‌کنند که همسرم را به بهزیستی بسپارم ولی نمی‌دانند که من از سر دلسوزی نیست که از او مواظبت می‌کنم بلکه از روی عشق و علاقه است و وجودش به من آرامش می‌بخشد.
کیانژاد  گفت: زمانی که دچار سرماخوردگی و تب می‌شود از حرکاتش متوجه بیماری می‌شوم و برای جلوگیری از زخم بستر و خنک شدن به جای استفاده از دارو که هزینه‌بر است به دست و پاهایش حنا و صدر می‌بندم و با حمام گرفتن مرتب از عفونی شدن بدنش جلوگیری کرده و به دندانش هر روز مسواک می‌زنم.
این همسر فداکار بابلی با تقدیر از حمایت‌های دفتر ریاست جمهوری برای پرداخت وام 15 میلیون تومانی برای رفع مشکلات موجود، نداشتن بضاعت مالی مناسب برای اقساط مسکن را از مهم‌ترین مشکلات خویش برشمرد و خواستار حمایت جدی مسئولان و خیران بابلی شد.
رئیس بهزیستی بابل نیز با تقدیر از خدمات همسر فداکار بابلی متذکر شد: بهزیستی بابل در راستای کمک‌های انسان دوستانه بیش از 4 میلیون تومان وام بلاعوض برای پرداخت اقساط مسکن این خانواده اختصاص داده است.
علی محمدی فیروزجایی با اشاره به اینکه بهزیستی بابل از هیچ کمکی نسبت به این خانواده بابلی دریغ نمی‌کند از اعلام آمادگی بهزیستی بابل برای ویزیت و معالجه رایگان سیده شیرین کیانژاد(همسر علیرضا زاهدیان) خبر داد و اذعان داشت: با توجه به هزینه بالای درمان بیمار زندگی نباتی از خیران شهرستان بابل انتظار داریم از هیچ کمکی نسبت به این خانواده دریغ نکنند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول