اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم:

معاینه بیماران از طریق ویدئو کنفرانس

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم از انجام مراحل اولیه معاینه بیماران در خصوص درمان ناباروری از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.

معاینه بیماران از طریق ویدئو کنفرانس
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه سالنمای خدمت، سیدرضا طباطبایی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: سه سال است که مرکز جهاد دانشگاهی قم مطالعه اختصاصی خود را در زمینه درمان ناباروری آغاز کرده است که امسال با قوت بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.
وی افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفته توانسته‌ایم مرکز جهاد دانشگاهی قم را در زمینه ناباروری در سطح کشور مطرح کنیم و حتی مراجعاتی از خارج از کشور داشته باشیم.
طباطبایی خاطرنشان کرد: از آنجایی که از اقصی نقاط ایران برای درمان به مرکز قم می‌آیند؛ شیوه‌ای در جهاد دانشگاهی تدبیر شده که با استفاده از ویدئو کنفرانس بیمار در مراحل اولیه ویزیت شود، سپس برای مرحله نهایی درمان و عمل جراحی در مرکز حضور پیدا کند.
وی گفت: این شبکه که تا پایان سال در چند استان راه‌اندازی می‌شود به ما امکان انجام آزمایشاتی مانند سونوگرافی، رادیولوژی و نوار قلب از راه دور را می‌دهد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم  ادامه داد: در جریان سفری که مقام معظم رهبری به قم داشتند 2 هزار و 500 نامه در زمینه پزشکی برای ایشان نوشته شد که 800 نامه مربوط به موضوع ناباروری بود.
وی اظهار کرد: ساماندهی درخواست‌های مربوط به درمان ناباروری در جریان این سفر به عهده جهاد دانشگاهی قم گذاشته شد که تا امروز درمان این افراد یا به پایان رسیده و یا در مراحل انتهایی است.
طباطبایی عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های پژوهشی مرکز جهاد دانشگاهی قم مسئله سلول‌های بنیادین است.
وی گفت: در این رابطه در سال جاری تحقیقاتی در رابطه با خواص ترمیمی سلول‌های ناباروری در این مرکز انجام شده است.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم  تصریح کرد: در جریان این تحقیقات تعدادی از سلول‌های بنیادی از بافت چربی استخراج کرده و روی داربست‌های مخصوص بیولوژیک منتقل کردیم.
وی خاطرنشان کرد: سپس بعد از وارد کردن جراحتی به نای یک سگ؛ این داربست را به روی نای سگ منتقل کرده که در اثر عملکرد سلول‌های بنیادی پس از هشت هفته نای سگ ترمیم شد.
طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: این روند طی شده در این آزمایش می‌تواند راه درمانی بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج باشد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول