اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان ملی استاندارد ایران تأکید کرد:

توجه بیشتر مردم هنگام خرید وسایل گازسوز

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مستقر در کرج از مردم خواست هنگام خرید وسایل گاز سوز از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

توجه بیشتر مردم هنگام خرید وسایل گازسوز
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مستقر در کرج، پریچهر قزلباش افزود: با توجه به بروز احتمالی حوادث ناگوار ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی استفاده از وسایل گازسوز دارای علامت استاندارد ضروری است.
وی همچنین با تاکید بر استفاده از افراد ماهر و تعمیرکاران مجاز برای نصب این وسایل اظهار داشت: وسایل گازسوز دودکش‌دار را نباید حتی برای چند لحظه بدون اتصال به دودکش روشن کرد زیرا محصول احتراق که دارای منوکسید کربن و گازهای کشنده است، وارد اتاق می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: از کشیدن مسیرهای افقی طولانی دودکش و زدن زانویی اضافی برای اتصال وسایل گازسوز به کانال اصلی نیز باید خودداری شود.
قزلباش با اشاره به اینکه بخاری دودکش‌دار باید مجهز به وسایل ایمنی نظیر سنسور حساس به کاهش اکسیژن (ODS) یا سنسور حرارتی ‌باشد، افزود: سنسور حساس به کاهش اکسیژن زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد برسد، بخاری را خاموش می‌کند.
وی اضافه کرد: سنسور حرارتی نیز اگر به دلایلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، موجب خاموشی بخاری می‌شود.
قزلباش تاکید کرد: باید همواره از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک که در انتهای آن در بیرون از ساختمان نصب می‌شود، اطمینان حاصل کرد.
معاون اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به تعداد مرگ میرها به دلیل بی‌احتیاطی در استفاده از وسایل گاز سوز غیرمجاز گفت: هرگز از وسایل پخت و پز نظیر اجاق گاز و گازهای پیک نیکی برای گرم کردن محیط نباید استفاده کرد.
وی اظهار داشت: در خرید وسایل گاز سوز به برچسب مصرف انرژی بر روی دو محصول بخاری دودکش‌دار و آبگرمکن که تاکنون استاندارد ملی معیار مصرف انرژی برای آنها تهیه و تدوین شده نیز باید دقت شود.
قزلباش با اشاره به اینکه برچسب انرژی، مصرف کنندگان را با میزان کارایی انرژی وسایل انرژی‌بر آشنا می‌سازد افزود: برچسب انرژی با هفت حرف لاتین ازA تا G و هفت رنگ از سبز تا قرمز مشخص شده که هر حرف و هر رنگ نشان دهنده درجه‌ای از مصرف انرژی وسیله است.
وی یادآور شد: حرف A و رنگ سبز پررنگ نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی وسیله و حرفG  و رنگ قرمز نشانگر بیشترین مصرف و کمترین کارآیی وسیله برشمرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول