اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کردستان خبرداد:

صدور 27 پروانه استاندارد در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان از صدور 27 پروانه استاندارد از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبرداد و گفت: 30 پروانه استاندارد نیز به دلایل مختلف در این استان باطل شده است.

صدور 27 پروانه استاندارد در کردستان
نجم‌الدین شیخ‌عطاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه در حال حاضر 222 واحد تولیدی در این استان دارای پروانه استاندارد هستند، افزود: از 313 فراورده زیرپوشش واحدهای تولیدی فعال استان 222 مورد آن دارای پروانه هستند.
به گفته وی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان در سال 1373 در این استان تاسیس شده و تاکنون کار کنترل و نظارت بر واحدهای مشمول استاندارد و ارائه خدمات مرتبط در سطح استان را انجام داده است. مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان تصریح کرد: این اداره در ساختمانی با زیربنای 2 هزار 400 مترمربع مشتمل بر 14 آزمایشگاه کار نظارت بر رعایت استاندارد را انجام می‌دهد.
به گفته شیخ‌عطاری، در حال حاضر 14 آزمایشگاه فعال در سطح استان وجود دارد که 13 آزمایشگاه آن در ساختمان اداره کل استاندارد و یک آزمایشگاه آن در مرز رسمی باشماق است.
وی از احداث و تجهیز آزمایشگاه‌های دیگری در شهرستان‌های سقز و مریوان خبر داد و یادآور شد: امیدواریم تا پایان شش ماهه نخست سال 91 شاهد بهره‌برداری و تجهیز این دو آزمایشگاه در سطح استان باشیم.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان به وظایف مختلف سازمان استاندارد اشاره کرد و افزود: نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، کنترل کیفی بر کالاهای صادراتی و توجه به ورود کالاهای مطابق با استانداردهای ملی به داخل از جمله وظیفه سازمان استاندارد است.
شیخ‌عطاری کنترل کیفی بر کالاهای صادراتی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این اداره کل در استان برشمرد و گفت: کالاهایی که به خارج از کشور صادر می‌شوند چون با نام و علامت استاندارد جمهوری اسلامی ایران هستند باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند.
به گفته وی، آزمایش و تطبیق کالاهای تولید شده در داخل کشور را از دیگر رسالت‌های استاندارد است که به همین منظور اداره کل استاندارد کردستان با تجهیز آزمایشگاه‌های خود و دعوت از آزمایشگاه‌های همکار داخل استان اقدامات بسیار خوبی را در طول چند سال اخیر انجام داده است.
وی نمونه‌گیری یک‌هزار و 700 نمونه از واحدهای تولیدی از آغاز سال‌جاری تاکنون را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: 38 درصد این نمونه‌گیری‌ها توسط آزمایشگاه‌های خود اداره، 36 درصد توسط آزمایشگاه‌های همکار و 26 درصد نیز در خارج استان نمونه‌گیری شده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان با بیان اینکه تاکنون 18 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده است گفت: سهم استان کردستان از این میزان 70 عنوان است.
شیخ‌عطاری تصریح کرد: جدیدا یکی از واحدهای تولیدی استان موفق شده با کار ابتکاری خود استاندارد ‌کانال‌های پلاستیکی کولر آبی را تدوین کند.
وی در ادامه با اشاره به صدور 15 پروانه در زمینه کالاهای صنعتی در این استان، گفت: برای پیشرفت و اجرای شدن همگانی استاندارد تولیدات، همکاری بخش خصوصی و توجه بیشتر مسئولان ضروری است.
به گفته وی، سازمان استاندارد یک سازمان فرا بخشی است و برای تحقق اهدافش نیازمند تعامل با همه ادارات و سازمان‌های دولتی است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان اضافه کرد: به همین منظور کمیته‌های ویژه‌ای برای ارتباط با تمام اصناف و ادارات در زمینه فنی، تعیین صلاحیت، بهبود مصالح ساختمانی و ارتقای کالاها در سطح استان تشکیل شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول