اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران:

تمام فرودگاه‌های کشور گواهینامه استاندارد می‌گیرند/ مشکلات فرودگاه نوشهر برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به صدور گواهینامه استاندارد برای فرودگاه‌های کشور گفت: نخستین فرودگاهی که توانسته است گواهینامه استاندارد اخذ کند فرودگاه شیراز بوده، اما تا پایان سال 91 تمام فرودگاه‌های کشور باید موفق به اخذ این گواهینامه شوند.

تمام فرودگاه‌های کشور گواهینامه استاندارد می‌گیرند/ مشکلات فرودگاه نوشهر برطرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، موسی مشاء زمینی شامگاه سه‌شنبه در مراسم کلنگ‌زنی سالن جدید ترانزیت فرودگاه نوشهر و گرامیداشت روز مراقبت پرواز با اشاره به اینکه دغدغه مسئولان و مردم نوشهر درباره وضعیت فرودگاه نوشهر قابل درک است، اظهار داشت: بخشی از مشکلات این فرودگاه با خرید دستگاه DVOR برای کنترل و مراقبت پرواز برطرف می‌شود که به 1.5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سالن ترانزیت این فرودگاه ظرفیت 50 تا 70 نفر را دارد، اما با احداث سالن جدید این ظرفیت به 180 تا 200 نفر افزایش می‌یابد.
مشاء زمینی ادامه داد: بنای این سالن حدود 450 متر  بوده و با اعتبار ۳ میلیارد ریالی از منابع شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود.
این مسئول در ادامه از بهره‌برداری این سالن تا تابستان 91 خبر داد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران همچنین به افزایش 300 متری طول باند این فرودگاه اشاره و تصریح کرد: زمین مورد نیاز این پروژه موجود است، اما نیازمند اعتبارات شهرستانی برای آن هستیم.
مشاء زمینی با اشاره به مساعدت و همراهی مسئولان شهرستان نوشهر درباره توجه به فرودگاه نوشهر و حمایت از آن از مسئولان شهرستان چالوس به دلیل عدم همکاری برای رفع موانع پروازی این فرودگاه در این شهرستان گلایه کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور گواهینامه استاندارد برای فرودگاه‌های کشور بیان داشت: نخستین فرودگاهی که توانسته گواهینامه استاندارد اخذ کند فرودگاه شیراز بوده، اما تا پایان سال 91 تمام فرودگاه‌های کشور باید موفق به اخذ این گواهینامه شوند.
مشاء زمینی درباره شاخصه‌های این استاندارد به دارابودن امکانات و نیازمندی‌ها در دو بخش هوانوردی و خدمات فرودگاهی اشاره داشت و تصریح کرد: لزوم دارا بودن زیرساخت‌های لازم برای دستیابی هرچه راحت‌تر مسافران شامل پارکینگ، سالن ترانزیت، گذرنامه، مرز هوایی(نه برای تمام فرودگاه‌ها) و... در بخش خدمات فرودگاهی و همچنین ابزار لازم در سیستم‌های مراقبت پروازی، لایتینگ، عوامل انسانی و دیگر عوامل برای اخذ این گواهینامه ضروری است.
این مسئول اذعان داشت: در هر سه فرودگاه استان به این زیرساخت‌ها نزدیک هستیم و توانایی لازم برای دریافت گواهینامه استاندارد وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روزهای جهانی الکترونیک، ایمنی زمینی و مراقبت پروازی اشاره کرد و با تبریک این روز به کارکنان این واحدها متذکر شد: واحد عملیات فرودگاه‌های کشور چهار شاخه دارد که در کنار مرکز کنترل فضای کشور کار هدایت هواپیماهای به پرواز درآمده در آسمان کشور را به عهده دارند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول