اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردکان:

برخی مصوبات هیئت دولت در اردکان اجرایی نشده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان گفت: برخی مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری اجرایی نشده و به‌جاست که مسئولان پیگیر اجرای این مصوبات در سطح استان باشند.

برخی مصوبات هیئت دولت در اردکان اجرایی نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی صبح امروز در بازدید از شهر عقدا در نشست شورای اداری این شهر با حضور بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها و تنی چند از مسئولان عقدا ضمن اظهار نگرانی از اجرایی نشدن برخی مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری اظهار داشت: این مشکل تنها مشکل شهر عقدا نیست بلکه در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان تعامل و رایزنی در زمینه اجرایی شدن این مصوبات در حال پیگیری است.
وی با اشاره به مشکل کم‌آبی و آب بی‌کیفیت این بخش نیز خاطرنشان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری بزرگترین مشکل یزد مشکل کمبود آب است و این معضل با بحران خشکسالی امسال تشدید شده است.
امام جمعه اردکان اجرای عملیات مرحله دوم انتقال آب به یزد را حیاتی توصیف و اظهار امیدواری کرد: با اجرای این عملیات گسترده و مهم، مشکل آب شرب شهرستان اردکان و عقدا برطرف شود.
حسینی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود آب کشاورزی در شهرستان اردکان و بخش عقدا همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.
وی یادآور شد: اثرات سو این بحران با تغییر نگرش کشاورزان مبنی بر تغییر شیوه آبیاری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.
بخشدار عقدا نیزدر این نشست با بیان اینکه بخش عقدا 7 هزار نفر جمعیت ساکن دارد، گفت: بحث معرفی امام جمعه شهر عقدا چند سالی است معطل مانده و موجبات نارضایتی مردم متدین این دیار را فراهم کرده است.
احمد گنجی افزود: بدون تردید با تحقق این امر، می‌توان به تقویت بیشتر مبانی اسلامی و مذهبی، توسعه فرهنگی و حل مشکلات شرعی مردم این شهر امیدوار بود.
وی با اشاره به مقدار آب اختصاص یافته به بخش عقدا بیان کرد: با وجود جمعیت قابل توجه این بخش نسبت به سایر بخش‌ها و روستاهای استان، در مجموع 15 لیتر در ثانیه آب به شهر و روستاهای مختلف عقدا اختصاص یافته است.
گنجی از احداث دانشگاه آزاد واحد عقدا نیز خبر داد و اضافه کرد: از این مقدار شش لیتر در ثانیه سهم شهر عقدا و بقیه به روستاها اختصاص یافته است.
بخشدار عقدا به وجود دو مدرسه شبانه‌روزی در شهر عقدا و روستای مزرعه نو نیز اشاره کرد و گفت: کمبود آب شرب لطمات زیادی به مراکز آموزشی و صنعتی این منطقه وارد کرده که همت و تدبیر بیشتر مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم اردکان را می‌طلبد.
شهردار عقدا نیز در این نشست با اشاره به قدمت شهرنشینی در عقدا بر اساس شواهد و مدارک تاریخی عنوان کرد: رشد جمعیت در این بخش از سال 1345 تا 1365 برابر با 2.6 درصد و از شیبی مثبت برخوردار بوده است.
فلاح‌زاده ادامه داد: با برخی سیاست‌های ناصحیح اعمال شده از سال 1365 جمعیت بخش عقدا 1.2 درصد رشد منفی داشته و برخی از ساکنان ناگزیر به شهرهای اردکان، یزد و تهران مهاجرت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه عقدا دروازه ورودی استان یزد محسوب می‌شود، معرفی توانمندی‌های گردشگری این بخش را ضروری دانست.
شهردار عقدا گفت: در صورت اختصاص مصالح مورد نیاز از سوی میراث فرهنگی، شهرداری عقدا آمادگی دارد به صورت مشارکتی مسیرهای گردشگری در عقدا را تعریف و ساماندهی کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول