اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

اجرای مصوبات سفر تأثیرات مثبتی در محرومیت‌زدایی دارد

خبرگزاری فارس: سه سفر قبلی رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان خراسان جنوبی، مصوباتی را در پی داشت که اجرای آنها تاثیرات مثبتی در پیشرفت، توسعه امور زیربنایی و محرومیت‌زدایی از این استان دارد.

اجرای مصوبات سفر تأثیرات مثبتی در محرومیت‌زدایی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بنا به آمارهای موجود در استان، سفرهای مزبور در مجموع ۴69 مصوبه و توافقنامه داشته که با اجرایی شدن آنها زمینه توسعه و پیشرفت در استان بیش از پیش فراهم شده است.
تعداد مصوبات سفر اول رئیس جمهوری به استان در سال ۱۳۸۴، تعداد ۳۹ مصوبه و ۱۱۰ توافقنامه بود که از این تعداد 92 درصد مصوبات عملیاتی شده و 7.7 درصد آن در دست اقدام است.
احداث استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند، اتصال بیرجند به راه‌آهن سراسری بافق مشهد، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در قاین، احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت در بیرجند، توسعه دانشگا‌ه‌ها و مراکز آموزشی، ایجاد دانشگاه صنعتی شرق توسط وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و صنایع و معادن، ایجاد فیبرنوری در نوار مرزی ایران و افغانستان، معافیت مالیاتی شرکت‌های تعاونی و تولیدی و راه‌اندازی گمرکات استان از جمله مصوبات سفر اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی بود.
همچنین در سفر دوم در سال ۱۳۸۶ به خراسان جنوبی ۱۱۸ مصوبه به تصویب رسید که تاکنون 35.6 درصد عملیاتی شده، 69.51 درصد در دست اقدام و 71.12 درصد آن در دست پیگیری است.
اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد، تکمیل و توسعه پروژه‌های آموزشی دانشگاه پیام‌نور، انجام مطالعه و احداث مجتمع‌های پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر بیرجند، اختصاص 2 میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی از سوی وزارت ارشاد اسلامی، ایجاد موزه بزرگ استان، نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن همراه استان، احداث ۲۵ سایت BTS تلفن همراه برای پوشش شهرها، جاده‌ها و روستاهای استان و بهره‌برداری از فیبرنوری در نوار مرزی و اتصال گمرک و بازارچه‌های مرزی از طریق آن از جمله مصوبات سفر دوم رئیس جمهوری به استان بود.
تعداد مصوبات سفر سوم رئیس جمهوری در چهارم اسفند سال ۸۸ به استان ۱۸۹ مصوبه بود که از این تعداد 17.3 درصد اقدام شده، 62.29 در دست اقدام و 6.65 درصد اقدام نشده است.
صدور مجوز برای تاسیس دانشکده دارو سازی و داندان‌پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، صدور مجوز راه‌اندازی دانشکده پرستاری مامایی در قاین، تجهیز بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی سربیشه و درمیان در سال ۸۹ و اختصاص 5 میلیارد ریال برای انجام مطالعات ایجاد پنج شرکت سهامی زراعی سال ۹۱ از جمله مصوبات سفر سوم رئیس جمهوری به استان بود.
توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی، احداث ۲۰ باب خانه سازمانی در مناطق محروم استان به منظور جذب نیروی متخصص، افزایش دو برابری سرجمع اعتبارات عمرانی استان در سال ۸۸ و افزایش پروازهای تهران بیرجند و برقراری پرواز حج و سوریه از فرودگاه بیرجند از دیگر مصوبات بود که تحقق اغلب این موارد می‌تواند تاثیری بسزا در توسعه استان داشته باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول